Vad gör era hamstrar nu?
Nu är det natt/kväll så det flesta hamstrar vaknar till liv nu eftersom hamstrar är nattdjur. (notera att jag skrev detta på kvällen ;)
Vad gör din sötnöt.. Springer i hjulet?, bajsar, kisar, leker med leksak, sover, äter, dricker,springer, eller tvättar sig?
Det är bara att skriva. Själv springer Maximus för fullt i hamster hjulet som har börjat gnisla nu! Så typiskt! Önska mig en god natt! 😃
(kan bli att detta inlägget dyker upp på morgonen också, men du kan lika väll då skriva vad din hamster sysslar med)
Hälsningar / Josefine och Maximus!
Du kan smörja hjulet med lite matolja så kommer det inte gnissla mer, förhoppningsvis. :)
Mina hampisar ligger och sover just nu. Men tidigare ikväll var dom uppe, och fick komma upp en stund i hagen, och även en stund i bollen. En av dom är mer vaken på dagen faktiskt, och den andra tjejen brukar vara vaken på eftermiddag/kväll. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
#1 Jo, jag vet att man kan smörja in hjulet och det är det jag faktiskt ska göra! :)
Försöker också vända på Maximus dygn! Jag får se hur det går! ;)
Hälsningar / Josefine och Maximus!
På kvällen igår knaprade mina dvärghamstrar på lite nötter och grävde ner sig. Under spånet