Hur tränar man en hamster?
Hejsan har en fråga till er som vet !!
Hur lär man sin dvärghamster att göra tricks eller genom en "agility bana"
Fråga 2 : Jag är förskyld med en näsa som rinner o jätte täppt.Smittar man lätt hamstrar är jätte rädd att jag smittat min lilla sötnöt ! 💔
Jag är noga med hygienen innan jag tar i henne osv för hon måste ju få rastas o gosas med varje dag går ej Att undvika henne även om jag är förskyld ! 🤔
#1 okej tack för tipsen!!
Du tror inte jag smittat henne nu när jag haft henne i handen blir orolig nu eftersom det kan leda till döden vid förskylning för en sådan liten själ !!
TÄNK OM HON BLIR SJUK 😕
Har hört lite olika om detta med förkylning. Det senaste jag hörde är att förkylning inte är en zoonos. Dvs. det smittar inte från människa till hamster.
Jaha okej tack så mycket för info men har inte kunnat låta bli att låta henne vara hon mår ju dåligt om hon inte får komma ut lite !!!
Men om jag smittat henne kommer jag bli super duper ledsen för då e det ju mitt fel :(
Förkylning smittar ej från människa till hamster. Hörde någon säga detta och det stämmer, då mina hamstrar aldrig blivit smittade av mig (ungar som vuxna, ingen har blivit).
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#5 okej tack för tipsen :) så jag skall ta en stund med min bebis sen :D
Hur du lär din hamster tricks?
Det är väl olika, men vad för trick menar du då t.ex? :)
Agility, så börjar du med ett litet hinder eller bara en liten bom. Så lockar du hamstern över med en godis. Jag brukade ha VHS filmer som väggar för att hamstern lättare skulle veta vart den skulle.
Och sedan när din hamster förstår vitsen, så kan du höja lite varje gång. Efter ett tag så kan du göra en liten bana. Men om du ska ha något helt nytt i din lilla bana, som t.ex en tunnel, så öva bara på den tills hamstern förstår vad som ska göras. Sedan kan du lägga till det i banan.
Kan säga att agility är skitroligt & jag hade en hamster som var ett riktigt proffs på det om jag får säga det själv ;)
Tyvärr så somnade min lilla Tindra in den 13 mars..
Låter kul att träna sin hamster vart kan man köpa agility banor till hamstrar?
Vad tråkigt att din hamster somnade in men hon finns alltid kvar i hjärtat❤️
Banor till en hamster kan man göra själv också, men det går nog bra att köpa också tror jag. Jag har aldrig köpt hinder, utan gjort de själv på t.ex. träslöjd. 🙂
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
Min hamster är jätteduktig på agility. (enligt mig). Jag använder mina händer och "puttar" lätt på han så att han vet vart han ska. Jag ger inte godis. Han är för kräsen för det xD.
Jag har gjort mina helst själv. Och har funderat på om jag kanske ska göra egna & sälja, men jag måste först hitta material.
Bra ide :)