Sand i storpack?
Jag har för mig att jag läst här inne om att man kan köpa Sand i större mängd än chinchillasandens 1 kg´s förpackningar. Tror det var nån typ av blästersand eller kanske sandlådesand. Jag ska alltså ha den till min guldhamsters sandbad och toa. Är det någon som har erfarenhet av detta, vilken Sand är det man kan använda och var köper man den?
Tacksam för svar🙂
Bauhaus sandlåde sand
Rax Hamstrar på facebook.
Bauhaus Sand är super, kostar 39kr för 20 eller 25kg ^^
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
Köpte tvättad och torkad sandlådesand på Bauhaus förra veckan. 39:- för 20 kg. Hoppades så mycket att sonens lilla kompis Tuffy skulle acceptera den. Bättre än så, han älskar den sanden. Gräver som en galning och har inga problem med att kissa i den heller :)
Jag köper blästersand på Biltema, tror det är 18- eller 25 kg för 89:-, fast man ska ha den som är finkornig och för akvarium. :)

Sandlådesand är det absolut billigaste man kan köpa. 39kr för 20kg är ju 2kr/kg. Billigare går ju inte att få och den sanden är helt ok.
Däremot funkar den inte så bra till dvärgar som behöver bada, då använder jag chinchillasand.
Julas Sand är också billig.
minns inte priset nu och storleken på påsen.
Jag använder också sandlådesand från bauhaus för 40 kr/20 kg :D Funkar jättebra, min hamster har 2 skålar och gör behovet i ena och tvättar sig i andra :D
Tack snälla för alla svar🙂 Får bli ett besök till Bauhaus i morgon!!