Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 594 ggr
jojjobojjo123
0

hjälp mig med min hamster!!!

Hej! Jag har en guldhamster från zooaffär och jag har haft honom i lite över en månad, problemet är att han typ hatar att vara med mig :'( när jag lägger ner handen i buren så letar han bara efter närmaste gömställe och när jag väl lyckats ta ut honom så skakar han bara. Hur sKa jag göra för att han ska börja tycka det är kul att vara med mig och hur lär man dom att gå upp självmant på handen? Tack på förhand!!!

[melinih]
0

Börja med att bara hålla handen nere i buren utan att röra honom eller röra handen. Då vänjer han sig vid din lukt. När han vant sig vid handen så locka med godsaker. En bit sallad eller något. Vägen till en hamsters hjärta går alltid genom magen. ;) akta fingertopparna bara, han kan lätt missta dem för en godbit! När han är van vid handen kan du börja ta ut honom, men tvinga inte honom och om du märker att han inte vill så sätt tillbaka honom. Prova annars sätta honom i en lekhage eller i sängen eller på golvet någonstans där han inte kan försvinna och gömma sig, och se va han gör :) gör upplevelsen utanför buren så positiv som möjligt, och godis funkar alltid! "Hmm när jag kommer ut ur buren får jag godis… Va trevligt!" Kommer han tänka :)

[deen]
0

Hej!

Jag hade en skygg omplaceringshamster förut, som jag misstänker kom från djuraffär från början. Han var helt skräckslagen när jag fick honom, men blev jättemysig….efter låååång tid. 😃 Det bästa tipset jag kan ge dig är att ta det lugnt och ge inte upp! Det finns så otroligt mycket bra trådar här på forumet, bland annat den här. Lycka till med din lilla kompis!

Moast
0

hade samma problem med min typ…men du kan fortsätta hålla på i buren mycket med händerna och prata med honom så han vänjer sig. sen kan du locka honom med något han tycker om att äta! =) 

det funkade på min iaf

jojjobojjo123
1

Tack så mycket för det bra svaren! Jag Ska testa med de ni säger!!