Min hamster attackerar mig
Hej! Jag äger en dvärghamsterhane född vecka 42 2011. Jag bor av vissa speciella orsaker inte hemma på ett litet tag och har inte gjort på över 1 år och det är min mamma som har haft huvudansvaret för honom under denna tid. Fick för två veckor sedan hit honom till stället jag bor på och tanken är att han ska stanna med mig tills jag flyttar i sommar. Han har varit väldigt snäll tidigare, aldrig varit några problem med honom. Dock har han börjat attackera mig i buren, det har hänt ett par gånger. Imorse när jag skulle ge honom mat (som aldrig varit några problem) så rusar han fram och hugger tag i mitt finger och vägrar släppa så jag får vifta med fingret för att han ska släppa. Jag blev chockad och nu är jag rädd för honom. Han är helt frisk och mot min mamma har han aldrig gjort något och såfort hon är med honom är han hur snäll som helst.
Vad ska jag göra? Jag har haft hamster förut ( jag är gamla Hamster95) och detta är min 6:te hamster.
Det låter som ett väldigt konstigt beteende.. Men om du är rädd för honom så hantera honom med tjocka vantar på om du har så om han bits då så känns det förhoppningsvis inte lika mycket. Han kanske tycker du luktar obehagligt eller så är han kanske väldigt revirskyddande ? Verkar han ha ont någonstans?
Nope, verkar vara kärnfrisk och när han är ute i lekhagen är han väldigt snäll och springer och har sig :/
Han kanske är väldigt osäker efter flytten? Rädd om sitt revir?
//frida