Hamster iFokus

Hamster

Etikett: hamster
Läst 624 ggr
The Idizen
0

Lära hamster att gå i skål

Min hamster kissar i sitt skohus där hon även sover och det är väldigt svårt att göra rent där inne. Hur ska jag lära henne att gå i kissskålen?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Odette
1

Ett tips kan ju vara att ta bort huset tills vidare, så är det lättare att bryta "ovanan". Använd hushållspapper eller toapapper som bomaterial tills vidare, eller en kartong som hus etc.
Ställ toaletten i det hörn där hon sedan väljer att kissa, så börjar hon förhoppningsvis kissa i toaletten istället. Gör hon inte det, kan du ta lite nerkissat Bottenmaterial och lägga i toaletten så kanske hon börjar gå där då det redan är "inpinkat".

När hon lärt sig gå på toaletten kan du testa att sätta in hennes gamla hus igen om du vill det, så låter hon förhoppningsvis bli att kissa där 😛

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

The Idizen
0

Ska prova, hur länge ska jag ta bort huset? 3, 4 dagar? Räcker det? :)

Digitalis
1

Tills hon har lärt sig. Inget hus innan hon kissar i lådan.

//frida

The Idizen
0

Hmm.. Okej. :) Har tagit bort det nu. Så länge har hon ett mindre hus med toalettpapper i botten. Kanske funkar, hon sover nu bakom hjulet. Haha. ;)

The Idizen
0

Hmm.. Okej. :) Har tagit bort det nu. Så länge har hon ett mindre hus med toalettpapper i botten. Kanske funkar, hon sover nu bakom hjulet. Haha. ;)

louisestar9
0

min hamster sov också bakom hjulet ett tag, men han har ett stort hus nu, det va en sån vin box. de funkade jätte bra!