Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1798 ggr
The Idizen
0

Hamster käkar toarullar

Min lilla dvärgis äter toarullar när jag lägger in dom i buren. Eller hon gnager på dom. Sedan lägger hon det i sitt hus. Om hon skulle få något i sig, är det farligt då?

Tycker att det är synd att plocka bort toarullarna då hon älskar att leka i dom när hon inte gnager.

Sen, hon har en gnagarsten, men den hänger i taket och hon når inte upp, hur ska jag göra då? Den är väll till för att vässa hennes tänder?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

UlrikaD
0

Låt henne ha toarullarna men ta bort gnagstenen.

Lägg gärna in grenar istället som hon kan få gnaga på.

MoaL
0

Att hon gnager på toarullarna är ju inte konstigt, hon bäddar med dem. Så har alla dvärgar jag har haft gjort. ^^

Gnagarstenen kan du plocka bort, den behövs inte. Är det en kalksten? För mycket kalcium kan orsaka njursten. 😮

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

The Idizen
0

Okej, var får jag tag på grenar?

Ute ifrån kan väll göra henne sjuk?

Frosstis
0

du kan ta från äppelträd ex. Lägg in dom i ugnen, häll kokhett vatten över, låt stå någonstans där inget kan komma åt dem i 28 dagar eller något sådant. Snabbast går ju att ha dom i varmt vatten, men jag tror att ugn är effektivast ^^

The Idizen
0

#4, hm okej… Man kan inte köpa då?

Låter lite jobbigt. Dessutom har jag inget äppelträd eller något i närheten, haha.

Frosstis
0

#5 De man köper är oftast stenhårda och jag tror inte dom gillar dom.. gjorde inte min förra hamster iallafall!

Men du måste ju inte ta grenar, du kan lika gärna slänga in massa toarullar och kartonger som ex matpaket och äggpaket ^^

The Idizen
0

Jaha, hon har fullt med toarullar just nu. :P

Hon vilar till och med i dom, haha

Frosstis
0

Vad bra =)