Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1466 ggr
Sara1214
0

HJÄLP AKUT!

Nu när vi kolla på min kompis hamster så hade han bajs i rumpan. Som ej går bort! Det sitter stenhårt där han ska bajsa!? Han är lat,det luktar inte gått och han äter ingenting samt att han har blivit Lite knubbigare!? Snälla hjälp vad ska vi göra?!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Sara1214
0

SNABBA SVAR!:/

UlrikaD
0

Om det säkert är bajs, så prova att tvätta lite med ljummet vatten. Det bör lösa upp det så det går att torka bort.

[sara&skrållan]
0

Prova att ge honom gurka , det brukar hjälpa mot förstoppning då det är mycket vatten i.

Sara1214
0

Vi har testat nästan allting!.. Är super rädd.:/

Illusion
0

Ta han till vetrinären om det har vart så många dagar. Stackaren :-( hoppas det går bra för er!

☮ and ❤ among each other ✿

Sara1214
0

Det har inte varit så,så länge. Tror ni vi måste bada honom lite. Jag vet att man Appsolut inte ska det! Men det här är en nötsitution och vi kommer se till så han är helt torr efter!

Sara1214
0

Någin?!

Sara1214
0

Förlåt om jag är tjatig men det är lite panik!? Så tror ni man kan det!?

Sara1214
0

Ok,hoppas nu..:)

Twisted_T
0

Tvätta bara området med vatten. Du kan ta en bomullsrondell eller dyl. med ljummet vatten och försöka då bort det.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Sara1214
0

Det är just det vi försökt att göra. Han sitter varken still och det funkar inte ! Vi får inte bort det. Han kan inte bajsa och hela rummet luktar,älit talat skit!

Twisted_T
0

#11 Ok. Får ni inte bort det och ni försökt med gurka och att tvätta rumpan så är det nog bra att ta med han till veterinären. Eller ringa för rådgivning först i alla fall.

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

Sara1214
0

Ok. Så du tycker inte vi ska bada av honom snabbt. Då har vi testat allt!:/

Silverlight
0

Ta han till veterinär om inget funkar! Bada han absolut inte! Det kan sluta med att han dör av lunginflammation! Så funkar inget, ta han till vetten. Bada han ej!

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

Sara1214
0

Jo jag vet det. Skrev det i inlägget. Men om man Appsolut måste så kan man göra det om han blir torkad ORDENTLIGT och är helt torr. Man kan också ställa buren nära ett ellement och stoppa i massor av toapapper! Då riskerar man inte att han får det!

Silverlight
0

Man kan aldrig veta säkert. Jag skulle aldrig riskera nått sånt!! Och sen om du ställer han vid ett element kanske det blir för varmt. Som sagt skulle jag aldrig riskera nått sånt skulle tagit till vetten..

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

Sara1214
0

Jo,Men jag sa inte precis vi elementet! Vi har ringt vetten men inget svar… Jag har läst att om man appsolut måste så måste man. Från en super bra uppfödare och tror det var vetten också. Om jag inte minns fel.. Och om han är helt torr efter så är det ok. Men man måste vara petnoga då.!

UlrikaD
0

Du behöver ju inte bada hela hamstern om han har bajs i rumpan. Du blöter ner det område som behövs och torkar bort. Har redan skrivit det högst upp.

[Wilbur]
1

Verkar mest som att du verkligen VILL bada honom. Han kan få både lunginflammation och svamp i huden! Badda istället på avföringen. Det krävs tålamod! Ring en annan veterinär, alla är inte upptagna.

Sara1214
0

#18 det kanske lät som jag bada hela hamstern!? Nej,vi satte i vatten så det precis täckte rumpan. Nästan allt gick bort och nu ska vi ge honom lite gurka. Vi höll honom i en handuk ganska nära ett element. Men inte så det blev för varmt. La i massor av toapapper och sen blev han helt torr. Nu så ger vi som sagt han gurka och avaktar lite :)

UlrikaD
3

Det var ju det jag skrev i det allra första inlägget.

Sara1214
0

Jaha,Tolkade det som att jag skulle ta vatten med ljummet vatten och föröka ta bort det ..

Sara1214
0

#19 och jag vill apsolut inte bada honom! Det är apsolut mitt sista allternativ!!!!

Frosstis
0

Det sista alternativet är ju veterinären?

Sara1214
0

Nix. Och som jag skrev längre upp badade vi inte honom helt. Min kompis har precis varit hos veterinären och hon fick medicin för att det inte skulle hända igen samt att dom sa att för att få bort bajset skulle hon också tvätta mer Matolja och vatten!:) hon berätta också att vi hade "badat" honom lite smått och dom tyckte det var bra!för allt var nästan borta!:D