Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1557 ggr
[melinih]
3

Hamsterpojke omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej! För några veckor sedan köpte jag en hamsterpojke (Guldhamster, gul bandad KH) i en djuraffär. Han är nu lite mer än 11 veckor gammal.
Jag kallar honom Elvis. På grund av ändrade familjeförhållanden och annat tråkigt som hänt så får han inte den tid han behöver under kvällarna. Han är jättesöt verkligen. Då jag bara haft honom några veckor har vi inte lärt känna varandra till hundra procent. När han är vaken klättrar han själv upp längs med armen och vill jättegärna komma ut. Han har nafsat till ordentligt två gånger under de första dagarna jag hade honom, men sedan har han varit snäll. Jag letar efter någon som kan ge honom det liv han förtjänar, gärna någon som haft många andra hamstrar innan och är kunnig. Med rätt tid och kärlek är jag hundra på att han blir en underbar vän!!!

Jag är redan fäst vid honom och det gör lite ont att skriva det här…. Han bor i Landskrona i Skåne, och lilla Elvis hoppas att just DU vill träffa honom!

[melinih]
0
[melinih]
0
Fiona1234
0

Han var riktigt fin :D! Synd att det är så långt bort ;/

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Anna4077
0

Hade jätte gärna hjälpt dig men jag är på jakt efter dvärg

Anna och taxen Max

[melinih]
0

Synd. Jag vet inte vad jag ska göra om jag inte hittar någon som vill hjälpa honom. Att lämna tillbaka honom till djuraffären finns inte, för de lär bara knäcka nacken på honom… #3 var bor du? Jag är villig att köra en bit iaf. :)

Kokolandia
0

Prova hamster och gerbilklubben på facebook och omplaceringsgrupper här och på facebook. Jag kan tyvärr inte, helt fel färgkategori för mig :(

Sara1214
0

Vart bodde du?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Emmyz
0

#7 Det står i första inlägget, Hamstern finns i Landskrona i Skåne

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Sara1214
0

Oj..haha.. För långt ;)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Cafesinner
0

guuuud så fin

ElviraNym
0

jätte gullig men jag bor i västerrgötland

Med vänliga hälsningar,
Elvira

[melinih]
2

Elvis säger "Gud som haver barnen kär, se till mig som liten är…"

AmandaJE
2

Åh vad fin han är! :D

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

[melinih]
1

I morse var han en riktig goding och klättrade upp på armen och ville bli klappad… Man börjar ju bli osäker på om man klarar av att omplacera det lilla livet utan tårar, men jag försöker ändå! Hoppas på att någon närmre Skåne ser detta. :)

Anna4077
0

Såna underbara öron!!

Anna och taxen Max

[melinih]
0

#15 Ja, ellerhur! Dom är goa och stora! 😃😍

Anna4077
0

Helt underbara :)

Anna och taxen Max

Magda
0

men åh så söt han är <3

[melinih]
0

Elvis bugar och bockar! 😍

[melinih]
0

Ger det en sista chans. Han borde få vara någonstans hos någon ger sin tid till all hans energi… Putt putt på tråden!

panini
0

Jag bara undrar, du skulle ju ha råttor också, har du inte för lite tid för de då också? :)

[melinih]
0

Det var såhär att detta var min mammas hamster, och sedan ville hon helt plötsligt inte ha honom när han nafsade mig de första dagarna. Jag blev jättearg när hon skulle lämna tillbaka honom eftersom jag vet att djuraffären bara avlivar honom, och ville hellre omplacera honom. I värsta fall får han stanna här. Jag ska ju ha råttor och det är då tiden inte räcker till. Mamma har gjort det svårt för mig nu och jag kan ju kanske inte skaffa mina råttor jag har väntat så länge på… Så nu får jag ju se hur det blir för jag kan inte ha både råttor och hamster. Man skaffar inte ett djur man inte kan behålla (vilket mamma gjorde).

panini
0

Jaha, då förstår jag :)

NinjaKakan
1

Okej, jag kan inte lova förmycket men jag bor i Helsingborg och får jag min lägenhet som jag håller på och fixar med så flyttar jag den 1 maj, och då kan det mycket väl finnas plats för herren här. Har redan 3 dvärgar, men en liten kille till borde inte vara en problem.

NinjaKakan
0

TS du har fått pm som jag tror du kommer att uppskatta ;)