Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 763 ggr
ellapella01
0

Parnings dags!

Ska nu para min vintervita dvärg med en sapphire hamster! Några förslag på färg det kan bli??

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

jossa5
0

Vad har din vintervita för färg? För vintervit är ju inte färgen, utan rasen.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ellapella01
0

pearl agouti vit

ellapella01
0

?

jossa5
0

Ja, jag kan inte riktigt räkna på gener, men är det både agouti och sapphire så kan du ju få båda sorter, med eller utan pearl, om jag inte är ute och cyklar.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Ozezz
5

Var det inte du som skänkte bort en guldhamster pga för lite tid?, och till och med hotade att du skulle ta bort henne/avliva henne.. Du skrev i inlägget sedan att du hade tre hamstrar och en katt och inte hade tid för guldhamstern och att du var 12 år och inte kunde veta sånt i förväg. Hur ska du då ha tid med kanske 15 hamsterungar som sedan inte blir sålda och behöver delas upp i två burar(eventuellt fler). Detta är inte menat som att vara elak. Utan mer för att upplysa dig. Det kräver ENORMT mycket tid att ha en kull hamsterbebisar.

Hur gammal är honan? Är hamstrarna hybrider? dvs från djuraffären? Varför har du valt att ta en kull, vad är syftet bakom aveln?

Om vi utgår från att dina är rysk vintervit dvärghamster. Och utefrån saphire och augoti pearl så har jag för mig att det kan uppkomma:  sapphire pearl, augoti pearl, sapphire och augoti. Alltså båda färgerna, med eller utan pearl. Jag TROR de flesta blir saphire pearl eller augoti pearl (dvs vita/ljusa) utifrån den PYTTELILLA erfarenhet jag har av dvärghamsteravel. Men jag håller på med guldhamstrar, så jag har egentligen inte den blekaste aning!X) Någon får gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar!

Om dina hamstrar är hybrider (dvs inte har stamtavla/kommer från zoo) så vet jag tyvärr inte vilka färger som kan uppkomma.

ellapella01
0

#5 du fattade inte riktigt! Det är min kompis som ska para! inte jag! Hjälper henne ute på hamster iFokus! Så det kanske blir enklare sen!

Fiona1234
0

Det står ju, " Nu ska jag para MIN " , Lycka till föresten med kullen :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Sara1214
1

Kanske lite svårt och fatta då du skrev "ska nu para MIN" ..

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎