Creme eller caramel?
Jag har en kull efter en kopparhane och en sobelhona. Två av ungarna är cremefärgade. Den ena har tydligt mörka cremeöron och den andra har väldigt ljusa. Jag kan inte se någon nyansskillnad på pälsfärgen mellan dem. Är båda creme eller kan den ljusörade vara caramel? Jag blir så osäker då de annars är identiska och ändå har sån tydlig skillnad på öronen.
Jag är inte bäst på de cremebaserade färgerna känner jag. :P
Ljusa/bruna öron är väl caramel? ^^ Så då borde dom väl vara creme och caramel? :)
Lägg upp bilder så är det lättast att svara på :) Men creme har ju inte ljusa öron, utan mer mörkgrå. Caramel har ljusa öron så det bör ju vara så.
Japp det är en creme och en caramel du har där:) sööta!😍
#4 Tack! Det var som det jag misstänkte men kände att jag behövde bekräftelse. :)
Jag vill behålla hela kullen! Helt vansinnigt vad de är fina! Hade tänkt behålla en bö sobelhane men alla är honor utom den som är caramel.
Snygg färg! Är de tydligt svartögda? Det skulle ju kunna vara creme, caramel, rödögd creme eller rödögd caramel beroende på vad mamman har i sin stam. De rödögda har ljusast öron. Är de bruna här brunörad sobel?
//frida
Nä, jag ångrar mig efter en googling. En creme och en caramel. Fina färger deluxe båda två när de är sådär ljusa! Mörknar creme med åldern?
//frida
Bakom mamman finns det silversobel, creme och offwhite.
Jag ser inget rött i ögonen, som man kan skymta på pappan däremot.
För att få r.ö. så måste det ju vara 2 uppsättningar. Tycker inte ungen ser rödögd ut heller. Men det vet ju TS bättre än mig. Har bara sett bilden. Men det brukar synas ganska tydligt om de är creme r.ö. när de är små. När de är äldre brukar den röda färgen i ögonen bli mörkare. Tycker också öronen ser brunaktiga ut. En r.ö. Har ju mer rosa öron än bruna, både på creme och caramel.