Undrar lite!
Hej! Jag undrar hur gamla hamstrar måste vara för att kunna para sig jag har en guldhamster hane och han är några månader och hur gamla kan de vara för att kunna para sig?
Hur gammal ska en hona vara?
Hur gammal ska en hane vara?
uppskattar verkligen svar!!!😉
Honan borde vara runt 5 månader och hanen kan vara ca 3 månader.
10 veckor är för ung (de är fortfarande bebisar) men kan bli gravid vid denna ålder men det är inte bra för dem alls.
Skulle precis skriva vad #2 skrev… 10 veckor är på TOK för ungt!
Honan ska vara minst 5 månader, här finns mer info:
Tack för svaren!!! Då vet jag tack igen!
så man kan inte para en hona som är 5 månader och en hane som nästan är sju månader gammal? hehe… annars om det inte går så har jag tänkt på det för länge.😂
Jodå, det går bra! Hanen kan para sig i stort sett hela livet, men bör vara minst 3 månader. Honan kan inte para sig lika länge, men för hennes skull bör hon vara ca 5 månader när hon ska få första kullen. :)
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
tack för svaret!!! och hur länge är bebisarna i magen och jag vill veta ett täcken om att de tycker om varandra och inte börjar bita varandra!!!!😉
#7: Honan går dräktig i 16 dagar. Det brukar synas ganska tydligt när de brunstar, för stryker man henne längs ryggen brukar hon ställa upp sig. Har en bild på när en av mina tidigare honor brunstade: http://migrated.ifokus.se/uploads/483/483098faaf2b0ab37fa5e9fe15bca63f/100414-009.jpg
men jag menar hur ser man på de båda att de tycker om varandra.
#9: Det märker man. Om honan är brunstig brukar hon sällan säga nej och inte hanen heller. Brunstar hon inte, ja då brukar det inte gå särskilt bra.
#1 10? skulle inte tro det! Dem är fortfarande bebisar..??
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
#11 Det har redan varit sagt.
#12 sa bara det…….?
Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster
Älskar er mina älskade djur!
#13 Det blir tjatig om många säga samma sak. Det är onödigt att säga när hon har sagt att hon förstår.
EDIT: Jag säger inte det att vara elak. Jag har sett många tråd blir bråkiga och det blir tråkigt att läsa. :)
#1 Men det där är väl gerbiler?^^
#15 Haha, jag ville säga nåt också men det är kanske hennes signatur (eller vad det heter på svenska).
#15 Ja i inlägg #1 så är det gerbiler.. i en gallerbur.. och med hamstervadd.. Men det hör inte hit! ;P
#16 Ja jag såg det som #17 skrev och blev lite upprörd så var tvungen att säga lite xD Vad menar du med signatur?^^ Du kan skriva på engelska om du vill.
Signaturen är tex det du har skrivit " /Paulina, Sigge,…." Om du förstår :)
#19 Jo jag vet vad signaturen är men jag tror hon valde fel ord ^^ "det är kanske hennes signatur "
Jag vet inte om man får ha en bild i signaturen men ja, det var vad jag menade. :)
#21 Jaha =)
Tack för svaren uppskattar verkligen!!!!TACK!!!!😃