Knöl på urinröret!?
Idag när jag kom hem upptäckte jag att Vildvittra hade en knöl i rumpan.
Den sitter på urinröret tror jag och är stor som en ärta. När jag kände på den kom det ut vätska. Den liknade den som kan komma när dom brunstar och lukta likadant men denna kom ur urinröret istället!
Hon är pigg som vanligt.
Har ringt vet och dom hade inte så mycket att säga mer än att jag skulle komma in men jag är ensam hemma och har inte fått tag på någon som kan köra in mig än så jag hoppas ni här kan ge mig lite råd så länge.
Är väldigt orolig för min lilla tjej.
Nu kan inte jag så mycket om knölar, men är den hård eller mjuk? Antar mjuk då du kunde klämma ut vätska ur den. Verkar hon ha ont av den?
Jag hoppas någon kommer hem till dig snart så du kan åka till vet. Och att någon annan kommer och läser och kan ge mer råd.
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Tycker den är hård. Hon verkar inte ha ont.
Har fått tag i en super snäll faster som kan köra in mig så jag ska in nu strax efter kl 3
Hur gick det?
Anna och taxen Max
Dom tog och kollade närmare på vätskan som kom ut och det visade sig att den innehöll massa bakterier. Troligen är det något i livmoder någon inflammation eller böld sa veterinären.
Fick med mig hem en liten spruta med antibiotikan baytril som ska ges två gånger om dagen och jag ska ge henne 0,04 ml.
Hoppas att det hjälper nu.
Håller tummarna att antibiotikan hjälper!
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Håller tummarna för er. Uppdatera gärna hur det går.
Anna och taxen Max
Att ge Vittra medicinen är väldigt svårt. Inte för att hon är sprattlig utan för att det är pilligt att få i henne rätt mängd.
Fick med mig en spruta som var uppdragen tror det var till 0,4 ml och jag ska ge henne morgon och kväll 0,04 ml men det är jätte svårt att lyckas att bara få ut 0,04 ml får alltid ut lite mer. Så det kommer ju inte räcka så länge som det är tänkt och jag vill inte överdosera henne så jag vet inte hur jag ska göra.
Dock får jag typ bara ut lite mer än vad som var tänkt.
Vildvittra är pigg och glad för övrigt :) Dock är det oroande då min kompis som äger Vildvittras två systrar kände en liknande knöl på hennes ena syster men det kom ingen vätska.
Men Snorkfröken är lika pigg som Vittra men vi får se hur det går för båda flickorna.