Hamster och undulat i samma rum?
Jag har fyra undulater och skulle vilja skaffa två dvärghamstrar men det bästa vore om de kunde bo i mitt rum men där har jag undulaterna så det kanske inte går.
Tror ni att hamstrarna blir väldigt stressade av att bo i samma rum som undulaterna?
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Vi bor i en 1,5 a och fruktansvärt öppen planlösning. Har alla mina guldisar, dvärgar och möss i samma "rum" eller ja lägenhet som två undulater och sju zebrafinkar! Går toppen bra!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Vad bra att det funkar :) Så hamstrarna blir inte stressade av att det låter om fåglarna och får de ro ändå när de sover på dagen?
Hm. Beror väl på hur mycket de skriker? Hamstrar har ju väldigt bra hörsel och fåglar kan ju "skrika" högt även för oss människor. :)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Det är klart att undulater pratar mycket men de skriker ju inte så högt som större fåglar och det är mest kvitter inte sånt där "skrika-rakt-ut". Jag störs inte av att de låter men jag är ju van också och har inte lika bra hörsel som en hamster. De brukar oftast låta mest på förmiddagen när de får komma ut och det är ljust i rummet, där är alla fyra igång men sen låter de inte jättemycket under dagen. Lite då och då som de kvittrar en del men de pysslar mycket med annat, äter, leker och gnager och tar små tupplurer då och då osv.
Har ett stort rum och hamstrarna skulle isf stå lite avsides så just den andra biten att de skulle bli skrämda av varandra skulle inte vara något problem men det är ju just det här med att de låter som jag blir fundersam över.
Tycker det låter bra. :)
Har en kompis som har ett gäng undulater, de skriker (bokstavligt talat skriker) konstant. De har dom inne på badrummet, och ska man gå på toa där får man hålla för öronen. Så tror inte jag har fått så bra inblick på sådana fåglar, haha!
Justin Bieber - 23/4 13 
Jag har mina undulater och dvärghamstrar i samma rum. Dvärgarna är ju uppe i omgångar, även dagtid, så jag tycker det funkar bra. Däremot guldisen vill jag ha lugn och ro till på dan, så han står i köket :)
#5 Men ja, alltså de låter ju som sagt en del men de låter ju inte jättemycket hela tiden utan kan sitta och småkvittra lite också eller vara tysta ibland. Och ibland är det bara en åt gången som låter om de andra är upptagna med annat. Och så låter de en del när de flyger. Hm, vad svårt.
Oj, stackars fåglar. De är antagligen understimulerade om de skriker hela tiden, får de inte komma ut och flyga?
#6 skönt att höra att det funkar :) Hur många undulater har du?
8 st :)
Det är lite livat, men som du själv beskriver, det går liksom i omgångar, ibland kan de gasta när de småbråkar med varandra, men det är sällan (tror faktiskt aldrig jag varit med om det) som alla sätter igång och tok-skrika. Oftast är det en eller två som kvittrar åt gången. Undulater är ju härliga på det sättet att de alltid är så "upptagna", de pysslar liksom alltid med något :)
Hursomhelst så verkar inte dvärgarna bry sig, de sover lugnt ändå.
#9 8 stycken, det var inte dåligt ;) Ja, då borde det ju funka eftersom jag bara har hälften :)
Undulater är ju härliga på det sättet att de alltid är så "upptagna", de pysslar liksom alltid med något :)
Jaa, det är så mysigt när alla är fullt upptagna med något, ibland är det förstås med att gnaga sönder väggen men det hör ju lite till ;)
#7 Nej, det får de inte. :( Och de bor inte i speciellt trevliga förhållande heller, plus att de får ungar konstant.
Justin Bieber - 23/4 13