Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 2157 ggr
ida1008
0

färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag undrar vad det är för färg på dessa hamstrar?:)

Gerro
1

Är inte så säker, men tror att det är dove.
Hursomhelst riktigt söta är dom iaf! :)

Wellcraft
1

Nej det där ser inte ut som dove, har haft flera dove här hemma och de är betydligt mörkare, de ser lite för sandfärgade ut för att vara silverdove också.

Jag tycker det liknar champagne eller möjligen silvermink.

Vilka färger är föräldrarna?

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Emmyz
1

Jag skulle säga mink. Har en mink tjej här hemma, och hon såg ut sådär då hon var liten. Här är en bild på henne.

Mvh EmmyBlomma
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus

min campbellsuppfödning ♥Eldängens

Emmyz
1

Märkte nu att hamstrarna på bilden är syskonen till min lilla tös! Visst är det Jenny i Skellefteå som har hamsterungarna? Så ja, det är mink. Föräldrarna är sobel och mink:)

Mvh EmmyBlomma

ida1008
0

4# ja, det är hon jag vart så nyfiken när jag såg bilden och ville veta vad det var för färg!:)

Digitalis
1

Mink låter så mycket tråkigare än vad det är. Rödögd sobel. Och färgen kan verkligen variera mellan olika individer. Jag har själv en sån där snutt hemma nu. Underbara ögon framför allt.

//frida

Roonja
2

#7 Fast jag tycker rö sobel låter tråkigare än mink, och det har jag alltid tyckt, jag har alltid tyckt att Mink låter mer spännande. 🙂

Hamsterlycka
1

Åh vilka godingar! :) Mink som är så himla fint.

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Hamsterlycka
1

#3 EMMMYYY! När fick du hem en mink?!

Digitalis
1

#8 Sobel låter så exotiskt ^^ Gäller iofs mink också. Men nåde den som skulle få för sig att göra en päls (nåja, en fingerborg i päls..) av min hampster.

//frida

Roonja
1

#11 Hahah jag tycker tvärt om. 😃

Nej, det får verkligen ingen göra, inte med "riktiga" minkar heller, men tyvärr så gör ju folk det ändå. Usch för dessa människor! 😕

Emmyz
1

#10 Sedan i slutet av Januari, en liten tös som heter Millan som jag var och hämtade i Skellefteå :D:D:D <3

Och apropå namn, just mink tycker jag är ett jättefint namn på en färg! Låter så gulligt :3 Fulaste namnet är nog "rost" för då tänker jag på en rostig spik typ x)

Mvh EmmyBlomma

UlrikaD
1

Här har vi en liten silvermink som kommer hem till mig imorgon. Kommer från Vallmos uppfödning. Kan väl få visa upp sig här tycker jag:)

Roonja
2

#14 Jaha, så du får hem fina Micaj? 😃Vad roligt. Jag får själv hem fina Tehya från samma kull! ❤️❤️❤️

Måste ju visa henne med då, hon är silvermink bandad lh. Bilden tagen av Emilia(Vallmos). 😃

UlrikaD
1

#15 Jo, jag vet:)

Hamsterlycka
1

Men herregud så söta Ulrika och Ronja!! Ge miiiiig! 😍