Kremera?
Hej
Några utav er vet säkert att min finaste lilla Tindra dog igår.
Hon har verkligen funnits där för mig när jag behövde en vän.
Hur som helst, så är det ju fruset i marken utomhus.
Och mamma vill inte heller lägga någon hamster i frysen..
Så jag undrar, om det går att kremera en hamster?
Vart? Och hur mycket kan det kosta?
Jag gillar inte att begrava djur egentligen.. Eftersom att vi aldrig har ägt ett hus & att jag vet att jag kommer att flytta ifrån min vän.
Väldigt tacksam för svar!
- Redigerat 2021-06-06 11:03 av Herveaux

Veterinärskliniker kremerar djur. Då kan du antingen lämna in dem, eller välja att få tillbaka dem i nån ask/urna.
Det är lite olika vad det kostar så lättast är att ringa och fråga. Men en hamster är ju såpass liten så det är ju väldigt mycket billigare än t.ex en katt.
På vissa ställen här i Göteborg har det tinat ganska rejält och går nog att gräva, men andra ställen är ju genomfruset.
mellan 100-400 brukar de kosta.
De flesta kliniker frågar om man vill ta hem eller krimera
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Okej tack!
Jag ska diskutera lite med mamma & så får jag ringa & höra med vetten. Vill gärna ha med henne när jag flyttar. Men är urnor dyra?
Här i Strömstad är det helt genomfruset.. Endast på få ställen är det lite mjukare.
Okej tack!
Det är skillnad på kremering och separat kremering. När man avlivar och sedan kremerar "vanligt" så förbränns djuret tillsammans med andra djur, man får alltså ingen aska; det är detta som kostar cirka 100-400 kr. Vill du däremot ha askan efteråt = separat kremering, kostar det runt 1400 kr.
EDIT: För smådjur då, mycket dyrare för större djur.
Oj, så dyrt :(
Fast man vet ju aldrig om det är sitt djur man får.. Det kan vara vems djur som helst man får tillbaka..:/
Ja, tyvärr är det rätt dyrt :/
Jag brukar lämna mina djur till den allmäna kremeringen (den där man inte får askan) då jag tycker att min älskling redan är borta och att kroppen bara är….ja, ingenting. Så för mig känns det helt okey att göra på sådant sätt. Men man ska givetvis ta hand om sitt avlidna djur på det sätt som känns bäst för en själv.
Får fundera lite..
Tack för alla snabba svar!
Nej så tråkigt att hon dog ;"( , " styrkekramar " ❤
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Tack♥