Hamsterblandning! Hur ofta?
- Hur ofta ger ni era hamstrar hamsterblandning/hamster-foder?
- Hur mkt får de?
- Har de alltid tillgång till det?
1.Dem får det så fort matskålen är tom.
2.Dem får väll lite grann.
3.Ja, dem har alltid tillgång till det!
Mvh Isabelle

Hamstrar ska alltid ha fri tillgång till en bra sammansatt hamsterblandning helst egen blandad. Man måste ha koll på bara att det inte finns för mycket solrosfrön och nötter i blandningen då de blir lätt feta av det.
jag ger min hmster 2 msk bas Foder och frukt och grönt och jag har sätt att den alltid har tillgång till mat
När jag hade hamster gav jag honom varje dag
Han fick så han nästan åt upp allt, dvs en skopa, vet ej hur mycket skopan var på
Ja, han hade alltid tillgång till det och fick färsk föda varannan dag
Jag skrev ju så fort matskålen är tom…och bara så att du vet så är det varje dag!!! 
Mvh Isabelle

Min hamster har tillgång till hamsterblandning jämt :-)

På morgonen ger jag min hamster ungefär 2msk och om det blir slut då fyller jg på lite till.
hon har alltid tillgång till hamsterblandning.
Jag har hamstrar som är olika glada i fröblandningen, en del äter knappt nåt på flera dar tycks det, en del tömmer skålen på nån dag eller två. Men jag ser alltid till att byta o ha fröblandning åt dom i skålen. Sen är det ju som Maria Lemon skriver bäst att hitta en egen blandning efter rek. intag av proteiner, fett o kolhydrater.

tjenare 1.min hamster får en matsked hamsterblandning per dag (plus pellets och tillskott) mi hamster har nästan alltid till gång till det.
Min hamster har alltid tillgång till fröblandningen. Byter/fyller på varje dag.

får de inte pellets eller något nyttigare? bara hasmetrblandning?
Pellets finns i min fröblandning…

okej, så de får typ 2 msk blandning om dagen då?

#14 En hamster ska alltid ha fri tillgång till fröbladningen! Det man ska se upp med är feta fröer och annat onyttig i blandningen, ta hellre någon annat då hamstren lätt blir tjock!
Här hemma har alla stora skålar där det går i ca 2-3 dl med frö som jag kollar varje dag….
Jag blandar mitt frö själv så det blir riktigt "matigt" för mina guldar o gerbiler
Jag brukar blanda lite själv också men har en hamsterblandning med pellets, i grunden.

#15 okej :) tack för svaret! :)
jag ger mina ca 1 rågad matsked var/dag
strör det på spånet så de får leta lite då aktiveras de samtidigt.