Mjölk .___.
Hejsan, hur långt innan en hamster ska föda får hon mjölk? .___.
Men hamstern ska väl inte ha mjölk alls, det är väl inte alls bra för dom? Eller menar du mjölken honan får och ska ge ungarna?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Om du funderar på att lägga in en hamsterhona som ej ännu fått ungar utan bara har mjölk till dina ungar så är det uteslutet.
Vet dock inte när honan börjar producera mjölk men ett par dagar innan skulle jag gissa.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
kolla hennes andra tråd, mamman har rymt och hon funderar på om hon kan låta hennes andra hona som ska få ungar om en vecka kan dia dom.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Om bebisarna hålls vid liv i en vecka så klarar de sig i stort sett själva sedan. De äter ju vanlig mat och det man behöver tänka på är värme. Jag hade aldrig chansat att lägga en två veckors kull till en mamma som ska ha en egen kull. Då är det stor risk att mamman stöter bort de nyfödda och tar hand om de som är äldre. Det är ju lättare. Eller så blir det tvärtom, hon beskyddar sina nya bebisar och stöter bort de andra.
Hmm, tänkte jag inte riktigt på :/
#3 Har redan läst den och det var det jag syftade på, att hon inte ska lägga in ungarna till honan innan hon fått ungar, och precis som Ulrika säger är det försent om en vecka till. Är dessutom inte bra med stor åldersskillnad om man ska släppa in ungar till stödmamma.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund