Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1240 ggr
Hamsterlycka
0

Rastlösa!

Det känns som att mina hamstrar är sååå rastlösa på kvällen! Jag tar alltid ut dem och låter dem springa i varsin springboll i en timma, men de är fortfarande och krafsar och vill komma ut. Jag har inte jättemycket i deras burar, men jag vet ingen bra sida att köpa fina, billiga och säkra leksaker.. Någon som har tips? Spelar ingen roll om sidan är svensk eller utländsk, vill bara ha svar så snabbt som möjligt!!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Hamsterlycka
0

Jag får alltid jätredåligt samvete när jag måste lägga mig och de vill upp som galningar…:(

HejPåDig
0

Jag hade nog satsat på att de fick springa lite mer fritt för det brukar iallafall göra min hampis ganska trött och glad.

Jag låter honom springa på hamstersäkra ställen i c.a en kvart. Sedan får de springaa i bollen i en kvart, sedan springa 15 min, 10 min boll och sedan gos.

Funkar hur bra som helst :)

UlrikaD
1

Testa att låta dem springa "vanligt" som inlägget ovan redan föreslagit. En hamster blir väldigt mycket tröttare och nöjdare av att få uppleva olika saker, dofter, ytor osv än att springa bara i sin boll.

De får sin motion, men de får ingen upplevelse.

Som att jämföra att springa på löpbandet inne på gymmet eller att vara ute i skogen:)

Hamsterlycka
0

Men jag har inga ställen som jag känner mig söker på att de inte rymmer… :/ Vi har jättemycke grejer som de kan gömma sig under osv.. :(

Roxie
0

Kan rekommendera zooplus.com. Jättemycket roliga och billiga saker, i trä :)

// Sofia

Alice98
0

Jag rekomenderar djurmaxi.se! Skrattande

Jag är uppfödare av Rysk vintervit dvärghamster,

www.alihams.weebly.com

[Sniff]
0

Det finns ju hagar man kan göra, eller låta de springa i badkaret om man har ett sånt. Mina blir helt vilda om de inte får vara ute i hagen minst en timme.
Agillity skulle dina nog gilla! Skrattande Kör det en stund varje kväll, eller lär dem trickGlad

GerbilenDino
0

Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.

:3

UlrikaD
0

Och ibland är zooplus.com billigast. Vilket är lite löjligt för då får sakerna åka hela vägen från usa och hit istället för från danmark och hit. Snacka om onödig flygfärd egentligen. Men det kan skilja hundralappar på en beställning om man beställer bl.a katt mat och sådant.

redets
0
Hamsterlycka
1

snälllla, kolla datumet..

Elsa
4

Det är ju bra att tipsa ändå om sidor, så det gör väl inget även om din tråd är gammal?🙂