Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1894 ggr
The Idizen
0

Var köper jag en lekhage?

Hej, jag hade tänk skaffa en lekhage till min lilla dvärgis. Men i alla djuraffärer jag varit har dom inte sålt några för hamstrar.

Är det någon som vet vart jag får tag på en?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

LinneaJohaanson
0

Jag har en till salu!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

AJEriksson
0

http://www.grizzlyzoo.se/smadjur-ovrigt-Karlie/lekhage-till-gnagare/

jag köpte en sådan här idag, har inte plockat upp den än. Någon som vet om den funkar bra för dvärghamstrar? ;)

// P&K Alexandra

Anna4077
0

Jag har en liknande och den har funkat bra. Men va försiktig vid öppningen. Min lyckades nästan klämma sig ut där.

Anna och taxen Max

Wellcraft
0
Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du får hålla koll så hampisen inte rummer =) Det händer lätt så jag har fixat ett lock, av en whiteboard tavla och antecknigstavla. Täcker inte hela men ganska mycket, dessutom håller jag koll.

AJEriksson
0

hur klättarar dom över? kan dom dra sig upp eller hur gör dom hahah

// P&K Alexandra

Frosstis
0

Ja dom typ drar sig upp hehe

AJEriksson
0

okej, då blir det stenkoll sen när jag "installerar" min hage :)

// P&K Alexandra

annakarin_li
2

Dom små rackarna brukar hoppa och dra sig över. Min ena lärde sig även snabbt att man kan haka av gallret och smita tyst ut ;-). Jag köpte byggskivor som jag sågade till och borrade ihop. De är 60 cm höga och helt rymningssäker :-)

AJEriksson
0

hahah dom är så smarta!

// P&K Alexandra

annakarin_li
0

Det har varit perfekt med hemmabyggd hage. Har lagt i täcke och en massa leksaker. Hon älskar att krypa och böka i täcket;-). Dessutom kan jag lämna henne medan hon bökar runt utan att vara orolig för att hon rymmer

AJEriksson
0

jag hade faktiskt en hemmabygd för flera år sedan, jätte bra! enda dumma var väll att jag inte kunde vika ihop den och få undan den på något smidigt sätt haha så det är enda anledningen till att jag inte har byggt en ny till nu eftersom jag inte riktigt har platsen till att förvara nåt som är så stort! haha

// P&K Alexandra

annakarin_li
0

Jag gjorde den i ren ilska ;-). Busan klättrade över hagen på ca 5 sek. Springbollen lärde hon sig att den kan man ställa sig på locket och vrida upp. Tillslut var jag tvungen att passa henne varje sekund under timmar. Inte helt lätt med en hyperaktiv liten hamster. Tillslut tröttnade jag och åkte till en byggfirma och det var det bästa jag fjort för oss båda :-)

wildalia
0

Hej

I denna länk lade jag in en bild på " min " lekhage till våran guldhamster. Han springer i den varje dag. Den är gjord av vanliga brädor som är 22 cm höga. Hagen är 160 cm x 95 cm. Vi brukar lägga i olika saker varje dag så att hamstern har någt nytt att undersöka. Brädorna kostade bara 95 kr. Vi har satt fast den med buntband. När vi inte använder den tar vi bara bort buntbanden och lägger brädorna under sängen. Smidigt !

http://hamster.ifokus.se/discussions/512f512bce12c41b5d03988b-lekhage-till-hamster?discussions-12

[00emi07]
0

Du kan köpa hagar för hamstrar i större djur affärer! ALLA HAGAR I GALLER ÄR TILL FÖR HAMSTRAR, DOCK EJ DOM I KARTONG, GLAS ELLER PLAST!