Min hamster dricker inte
Jag fick min hamster igår, och vad jag kunnat se hitils så har hon inte druckit något ur sin vattenflaska. Hur vet jag att hon vet var den är?
Hon är i sitt hus på ovandelen av buren, och vattenflaskan är där nere.
Live
Laugh
Love 
Oroa dig inte, hamstrar dricker inte särskilt ofta men jag är säker på att hon hittar vattenflaskan och kan dricka ur den.
Ge henne gurka i fall du är osäker så kan du vara säker på att hon får i sig vätska.
Kul att du ställer så många frågor, alltid skönt att se djurägare som engagerar sig för sina djur, men ett tips är att du kan ställa alla frågor i en och samma tråd 🙂
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
ta lite vatten på pälsen så slickar hon av det efter ett tag :)
Annars så kan du ha lite vatten på fingret och sedan ha det ungefär vid nosen så slickar hon nog av det också :) blir det sämre så ska du kontakta veterinär!
Lydia & Tindra 
Tack, faktiskt så kommer jag på fler och fler frågor hela tiden. Kanske borde tänka en liten stund, haha. :)
Live
Laugh
Love 
som #1 sagt så märker man oftast inte när de dricker. Då de inte dricker så mycket och inte så ofta. De dricker oftast under nätterna då det är då de är vakna. Är du ändå orolig så kan du lägga in en bit gurka med grönsakerna du ger tills du sett att hamstern verkligen dricker. Den biten bör inte vara stor alls, då för mycket vatten inte är bra heller.
4, okej. Eftersom att jag fick henne igår har hon inte varit speciellt intresserad av gurka och andra godbitar. Men det blir nog bra! :)
Live
Laugh
Love 
#5 Då är hon säkert bara rädd :) Hon är säkert ute och dricker när du har gått och lagt dig.
#2 Nä, inte ta vatten på pälsen.
Ett tips är att ha en tråd där du ställer frågor istället för att skapa nya 😊
Trodde inte min gjorde det heller. Sen typ första veckan kissade han inte alls. Men när han blev tryggare har han gått på låda osv. Dom är lite sneaky i början :) bra att du är så intresserad av din hamster :) jag va också jätte orolig i början.
Anna och taxen Max
Jag trodde det var något fel på Yuki för såg honom ALDRIG dricka men tänkte att annars hade han ju varit död så dricker gör han väl.
Sedan sade min vän att hennes dricker hela tiden och är så söt osv. Då blev jag lite nojjig igen… men vips, nu de senaste månaderna hör jag vattenflaskan titt som tätt. De är underliga x)