Skaffat en hamster
Hallå!
Impulsköpte mig en liten guldhamster igår. Gick in i djurrummet (standard!) och gick såklart först fram till hamsterburarna. Och då stack det ut en liten nos nosandes från huset och ut kom en stor svart bandad/"prickig" (Kommer inte ihåg vad den täckningen kallas längre…), inget speciellt tänkte jag men så tittade hon på mig så "bedjande" så jag stannade kvar och kollade mer på henne och då när jag tog fingret mot rutan så kom hon direkt fram och sen följde hon fingret. Då dök 3 st till upp, sötare och ganska mycket mindre.
Då började min stora att hålla på att jaga, attakaret/bråka med dom andra. Kände även då att det luktade brunst och tänkta (som jag ggjorde även innan) att hon var på tok för stor/gammal för att bo där inne med dom andra. Och jag vet vad som händer med dom hamstrarna som blir för gamla, =döden! Såklart verkligen inte hos alla men min erfarenhet säger så tyvärr. Så nu när jag redan var lite svag för henne pga hennes nyfikenhet för mig blev det att hon fick åka med hem!
Nu går hon loss på en hirskolv i sin tillfälliga lilla låda… Men vad är det nu för saker hamstrar gillar att äta förutom vanliga grönsaker? Vilket Foder är bäst, finns det NÅGON bra färdig blandning? Är inte såå sugen på att blanda eget om jag ska erkänna det…
Här får ni en bild som för övrigt är dålig eftersom djuret inte kan sitta still i en snygg pose än men det kommer hon garanti kunna när jag är klar med henne. Länk eftersom iFokus bildfunktion inte funkade för mig nu…
https://cdn.anonfiles.com/1362689167575.jpg
Tack och hej. Mig och Hamstrus
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
Vilken sötnos! Denna länken ger jag dig.
Hon set ut att vara svart bandad dominant spot korthår. :) Söt!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Riktigt fin hamster, ser stor och mysig ut också! 🙂Som ovan sa är det en dominant spot banded korthår.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Här är ett bra Foder. Kan köpas i 20 kilos säck eller 1,8 kilos.
http://www.zoosajten.se/undulatblandning-super-20kg-p-2190-c-295.aspx
Denna borde vara bra:
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/gnaver_smaadyr_foder/hamster_foder/prestige/186794
Juste, spot var det det hette. Kom inte på det i skrivandes stund :P Hon har väldigt fin/bra päls och bra storlek!
Kul att ni tycker hon är fin :)
Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram
#5 Ja den första såg helt okej ut ju trots egentliga syfte.
Köpte samma sort nu som andra länken fast inte för dvärg eftersom jag använde den som bas innan när jag hade hamstrar. Kan tänka mig att blanda länk 1 med det skulle få upp kvalitén rejält.
Jag använder hamster complete till min dvärg och den verkar bra. Innehåller inte socker eller så och både animaliska och vegetariska fetter. Brukar ge honom lite av en lösvikt blandning en nypa då och då för ett det ska bli lite roligare. Lite havre och torkade grönsaker osv. Lägger det i en grävlåda som han kan leta efter och samla. Men hamster complete funkar bra för oss.
Anna och taxen Max