HJÄLP !! en ?? på ögat
Mandel har fått som en liten blåsa på ögonlocket.. det fick min förra hamster också när han blev gammal. Mandel är snart ett år. vad är det förnågot? min förra hamsters växte inte men jag är orolig. 
Mitt råd är att ta honom till veterinären, endast då kan du få en hyfsat bra diagnos.
Uppdatera oss gärna sen om hur det gått.. lite nyfiken på vad de säger 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Det är dvärg du har?
Det är jätte vanligt att dvärgarna får vaglar när de blir äldre. De kan komma och gå.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Ehm.. jag kanske inte vågar gå till veterinären. de säger väl alltid att man ska avliva? 
#2 Jag har en dvärg ja.. fast min andra hamster var guld ( han som också fick en liten… Ja vad det nu är…) den är som sagt väldigt liten.
Carjos.. Vet du hur man "botar" det?
// Pabblo
Går nog inte att bota vah? den kanske försvinner efter ett tag (hoppas jag)
#5 De brukar gå bort av sig själv, men är man osäker så skall man såklart ringa en veterinär och rådfråga. Även om den ser ut att växa.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Jag får se om några dagar om den växer.. jag kan lägga upp bilder om ni vill se?? 
Gör det.. annars ser ögat irriterat ut?
// Pabblo
Ja jag vet ju inte hur en sådan ser ut.Och ens hamster kanske också får det någon gång och då är det ju bra om man vet vad det är och hur en ser ut.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
#9 Ögat ser helt okej ut annars, så det är noog ingen fara för ögat (ännu i alla fall)
#8 Bilder kommer.
Det ser inte ut att ha växt… pust…
Vaglar är ju inte farliga
Om den skulle växa… då skymmer den ju ögat 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag sköljde ögat med ljummet vatten varje dag som jag fick tips om och nu är det borta :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad är det för färg på den? Om den är svart kan det ju vara en blodblåsa. Jag har en själv och de brukar vara kvar i flera månader 
Mvh Alicia.
Det ser ut som en vagel. Jag läste på någon blogg att hennes hamster hade fått en vagel. Det var inget farligt och hamstern mådde inte dåligt av det.
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Oj du hade redan kommit på det😛
//elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Tråden är gammal
aa ja märkte de🙂
//Elvira
Med vänliga hälsningar,
Elvira
Baldur hade också en sådan men den gick bort av sig själv senare…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Haha nej gud vilken gammal tråd. :-P