Skraj ..
Jag är lite rädd för min hamster Zimba.. Som han nu heter. Den trebenta lilla krabaten. Han låg i sin sko. Jag skulle ta upp honom och då börja han att pipa/knorra typ.. Han gjorde det inte först med efter ett tag. Så börja han hacka tänder och det lät som han hade fått något i halsen om ni fattar..:/ han kanske blev rädd för att han hade precis vaknat.. När jag satte ner honom igen i buren slutade han!.. Så vad tror ni det kan vara..?
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Låg han i sin sko ville han antagligen vara i fred och en sur/irriterad hamster kan hacka tänder och knorra som varning. Precis som du skriver blev han nog överrumplad där han låg och sov.
Han har väl inte bott hos dej så länge?!? Låt han få bo in sej några dagar innan du börjar hantera honom om han fortfarande är rädd.Det tar olika lång tid för hamstrar att bli trygga i sitt nya hem.🙂
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#1 ja:) #2 sen kl typ 1 igår… Han verkade pigg och glad när jag var en Stund med honom igår kväll! Så fort man stoppade ner handen sprang han Dit för att komma upp! Men,men jag låter han vara ett tag till !:)
Det är bättre om du låter honom komma fram till dig som du skriver. Ta inte upp honom om han inte vill, då kan han bli sur och ni kan få en dålig relation och det vill man ju inte! :)

När de ligger i sitt bo så ska man inte väcka dem och ta upp dem. Det är precis som om någon skulle väcka dig mitt i natten och säga att nu ska vi gosa;)
Huset/boet ska vara en fristad där hamstern ska få vara ifred.
Ja..;) han var ifred skulle bara kolla va han va.. Han är väldigt liten så blev lite orolig då jag inte visste vart han va.. Hehe.. Jag har pratat med honom lite genom gallret.. Men idag ska jag se om han vill komma upp lite då han spettsar öronen när jag kommer:D
3 ben?!
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Fyra ben men tre tassar!:)
Varför bara 3 tassar? 😮
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Han föddes så eller så bråkade han med sin bror och förlorade tyvärr än.. Men nu är det läkt och han är som vilken hamster som helst!:D