Underligt..?
Jag parade min hona Sky för ca 3 veckor sen, jag var på semester föra veckan och trodde att ungarna skulle komma ungefär när jag kom hem eller på semestern (fanns ju nån som tog hand om dom när jag var borta). Jag testa att para henne nån månad innan det också och då fick hon döda ungar som hon antagligen åt upp (vi ringade vet och hon mådde bra efteråt). Tycker det är konstigt att det inte har gått, jag har tydligt sett att hanen parar sig.
Vad tror ni ?
Hälsningar Mig och mina hamstrar !
Ha det bra !
Hon kanske inte högbrunstade?:/ har ingen aning faktiskt ..
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Det är ju inte alla gånger en parning tar så om du ska försöka igen så kanske det tar då 🙂
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Jaja, det vet jag ;) Men tycker det är lite underligt eftersom det brukar gå första gången på dom flesta och nu har jag testat 2 gånger. Kan ju tillägga att hon har haft en kull innan.
Ha det bra !
Men test en gång till annars kanske du bör testa med en annan hane:)
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Hanen satte jag först ihop med Skyes dotter Fideli och det gick utmärkt, så jag tror inte det är nåt fel på honom ;) Men det underliga är ju då att han fått en kull som gått bra men kan ändå inte göra henne dräktig och att hon fått en kull innan men kan inte få med honom. Men testar en gång till ;) Tack !
Ha det bra !

Om du har honor som det alltid tar på vid första försöket så kan du få skicka hit dom! Det är nästan mer ett undantag än en regel att det tar vid första parningen här hemma. Jag tror du bara har haft en himlans tur om det tagit redan första gången vid dina parningar för det är långt ifrån alla gånger som det faktiskt gör det.
Det kan bero på en hel mängd saker när en parning inte tar. Kan bero på allt från mat och ljus till hamsterkemi. ;) Ibland kan två hamstrar som båda fått ungar på annat håll inte alls funka ihop så bara för att en parning inte tar så behöver inte det bero på att det är nått fel på någon av hamstrarna utan det kan som sagt bero på att honan känner att det inte är riktigt läge att skaffa ungar just nu, det kanske är för mörkt ute eller det kanske är för mycket ljud och stress runtomkring eller så kanske hon helt enkelt tycker att hon får för lite mat så att hon inte anser att det är smart att få några ungar till denna snåla värld. :P
Nej men allvarligt tyckte jag denna tråden var lite rolig då jag har haft mega svårt att få mina honor att ge mig ungar i perioder. Jag är överlycklig nu att de senaste 3 parningarna så har det tagit på första försöket. Det är nog de enda gångerna under de 7-8 år som jag har fött upp. ;)
Så mitt tips är att testa tills att det lyckas! ;)
// Nathalie
Ja, såklart får dom ju inte alltid på första. Tänker ju alltid på allt det här med värme, mat mm. Men kemi kan det ju va så det kanske inte är så underligt, får testa igen :)
Ha det bra !