Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 758 ggr
natha-mjau
0

burk med sand

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Går det bra att ha en glasskål med Sand i till hamstern? Som är lite djupare som den kan gräva runt i? Eller blir det för kvavt, något som är farligt?

tänkte mig en vanlig burk från ikea

Gabriella.L
0

Jag har sett andra som gör det och det verkar inte vara något större problem! :)

natha-mjau
0

#1 precis, jag har för mig att jag läst några som gjort så men inte varit säker.

Har tidigare bara haft en vanlig skål med Sand.
Tänkte gräva ner den lite i spånet så de blir som ett krypin med Sand, men tänkte om de blir farligt o han kan kvävas eller nått :o

Bruden-Mbuti
0

den funkar bra.

enda problemet är att den kissiga sanden fort stinker i burkar.

städa ur den minst var annan dag.

Frosstis
0

Den är jättebra! Jag har en sån och min hamster älskar den =)Jag tycker den är jättebra för att de kan gräva jättemycket där inne utan att det skvätter ut så mycket.

natha-mjau
0

guuuud så bra!
Längtar tills jag får inreda buren åt min lilla herre som kommer om 1,5 vecka :)

Frosstis
0

#5 Haha I know the feeling! Jag fick en hamster igår och han är såå söt

natha-mjau
0

#5 åh vad mysigt :D
Räknade precis ut att jag köpt grejer för närmare 1300! har köpt allt nytt, hade redan massa hamstergrejer men ville ha nya.
Sen tillkommer resan när jag ska hämta hem han, det blir runt 300:- XD
känner att jag får lite ångest nu över att ha spenderat så mycket pengar, men det får det vara värt <3

Frosstis
0

#7 Haha oj! Jag köper nästan aldrig saker utan gör eget, det är billigt/gratis men att köpa träsaker är såå snyggare! Har lite träsaker men inte mycket =) Betalade ingenting för denna hamster och bautastora buren, den kommer ju från djurskyddet men jag ska nog få hem hamstrar, eller gerbiler (om jag lyckas övertala mamma xD) snart :D