Hamster & antibiotika?
Min guldhamster är så himmelens hängig. Vi var till veterinären i förrgår och hon konstaterade att min lilla Smula nog drabbats av en luftvägsinfektion. Nu ger vi henne antibiotika men jag tycker tyvärr att hon mår sämre för var dag som går… Min undran är hur snabbt en hamster svarar på antibiotika? Någon som vet? Jag vet inte hur jag ska tolka hennes tillstånd.
Jag gav antibiotika till min ena guldhamster, dock var det för sent och hon dog i min hand dagen därpå. Men får hon i sig allt ? Lycka till !
// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning
Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus
Jodå, hon får i sig all penicillin, men hon är så hängig och mager. Hon dricker lite då och då, men jag undrar om hon alls äter av det hon samlar på sig. Jag får nog kontakta veterinären imorgon igen är jag rädd. Fiona, så fint att hon fick somna in i din hand. Hur gammal blev hon?
Jaha.. Ja kontakta veterinär tycker jag, hur gammal är hon? Fiffi min fina lilla guldhamster, hon vart 1,5 år tror jag ;)
Ifall någon här på sajten söker information kring hamstrar och antibitika kan jag berätta att det oftast tyvärr inte är något gott tecken ifall hamstern inte börjat bli lite bättre efter ett par tre dagars behandling. Vi åkte till veterinären med vår Smula. Hon var då så hängig och flåsig att allt hon orkade var att ligga stillsamt i min dotters famn. Det var ingen infektion hon drabbats av utan förmodligen var det en tumör som gjorde henne så sjuk. Vi lät henne somna in där hos veterinären, fortfarande liggandes i min dotters famn. Det blev ett smärtsamt men fint farväl - tänk så mycket en så liten krabat kan komma att betyda…
Beklagar :( hittade min katt hos mamma och pappa i höstas förlamad i bakbenen och efter timmar flängandes till olika veterinärer fick han somna in och jag höll se honom tills det var över. Stackarn bara skrek från det jag satte honom i bilen och första veterinären kunde inte ens ge honom något mot smärtan :( det är så hemskt när ett djur går bort och speciellt när dom inte mår bra :( va ledsen jag blev :(
Anna och taxen Max
Nej! Vad hemskt! Stakars din dotter som fick uppleva detta ;( hur gammal är hon ;"( ? Ändå ganska så fint att hon fick somna in i din dotters famn ❤ Vila i frid kära vän.