Kommer den dö? eller något liknade..
Hej!
Satte min lilla hamster i en gåboll, och hade den på en bänk medans jag satte på mig mina skor, för jag skulle överaska min bror.
Ami (min hamsters namn) fall ner och gjorde ett litet ljud av sig. Jag fick panik och mitt hjärta slog i 10000.
Hon kissade på sig samtigit.
Jag började såklart gråta.
Hur ska jag kunna veta att hon mår bra?
satte henne på fiskbänken för att se hur hon gick, hon gick som vanligt (vad jag såg.) men när jag tog upp henne började hon skaka! Detta hände för typ 5min sen!
Snälla hjälp mig!
Jag har hört att den kan dö om den bryter benen
Btw, sluta klaga och säg inte hur onasvarsfullt detta var, för det är jag medveten om!!
Sätter en tass här för att hänga med på resan… Hoppas att det inte är något farligt med henne!
//Selma
Stay strong, whathever they say.
"sluta klaga", har någon klagat än?
Nej är hamstern inte skadad så kommer den troligtvis inte att dö, den fick förmodligen sig en smärre chock. Tänker du efter är det inte så konstigt att den skakar, hade inte du gjort det om du föll flera gånger din egen längd? Men håll ändå lite extra uppsikt över hamstern, för att vara på den säkra sidan :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#2 kan ha rätt om att den kan ha fått en chock men om du märker att hamstern inte blir bättre på ett tag så bör du söka hjälp av en veterinär för den kan ju brutit något som du säger.
Vad synd att det behövde hända men det löser sig nog.
Styrke kramar från mej och Skrållan ! 🤗
Dock kan hamstern också få inreblödningar, så håll koll på Ami & ge henne lugn & ro. :)
Och se till så hon inte går/sitter snett med huvudet. Tyder ofta på hjärn-eller öronskador. Bara håll koll helt enkelt.
Vad hemskt!!!!😭
Som sagt den kan fått en chock efter smällen mot golvet men du kan kolla till henne ofta och se så allt är bra och vänta tills lite senare och testa och ta upp henne och se ifall hon skakar. Och avakta typ tills imorgon om det inte ät bättre så ring till vetrinären. Det kan vara en liten chans att hon fått inreblödning men också en lite chans att hon brutit en ben.
Hoppas allt går bra
Önskar Emilie och Musse!!!!!!!!👍
Tack så mycket för eran hjälp och erat stöd!
Jag är så rädd, och tänker bara på det värsta, men det kommer nog bli bra.
Hon är lugnare en vad hon var förut..
#2 Jag antog nog att folk skulle klaga och med det jag skrev vill jag få fram att jag var medveten om vad som hände och hur oansvarsfullt det var. Jo såklart att jag fattar att hon skakar, men jag kanske ville få ut allt jag har märkt hitills?