Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1081 ggr
KallZz
0

Tar in all mat i huset.

Hej! Jag har en dvärghamster som heter Kia, jag köpte henne på en djurbutik och där så rekommenderade dom att jag skulle köpa en viss mat och det var stora hjärtan, och då gjorde vi det, och den värka bra i början men sen så tog hon in all mat i huset och då Vet jag inte om jag ska fylla på skålen eller inte? Vad ska jag göra? Ps. Jag är bara tio så kan ni ursäkta mig om jag stava fel :)

Fiona1234
0

Dom hamstrar , alltså tar mat i kindpåsarna och lägger det i huset , boet ,osv. Men om du vet att det finns mat i huset så behövs den ej fyllas, kanske upp till halva iaf. Men ifall det är slut i huset så ska du fylla på i hela skålen såklart :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Unicornpopcorn
0

dem sparar som sagt maten i kinderna och tar med maten där dem sover så dem kan äta lite då och då när dem äter osv och så :) heöt normalt! :) matskålen kan stå kvar där den är, och fyll på i den när det börjar bli tomt! :)

Rocksey123
0

Torrfoder-skålen ska alltid stå där full, även om hon/han har mycket mat i huset. Jag är också bara 10 år, men alla förstår mig så det är nog ingen fara! Färskfoder-skålen/tallriken ska bara stå inne typ en natt eller dag. "Människornas" mat blir gammal efter ett tag om det står framme.😃

Jag frågade samma sak på Dvärghamster iFokus, och jag berättar det som de sa för dig!

//Selma

Stay strong, whathever they say.

[Spökriddare]
0

Det är helt vanligt hamsterbeteende! 

Vill bara påpeka att dvärghamstrar alltid ska ha en kompis! :)

KallZz
0

Min dvärg hamster har ingen kompis. Måste hon ha det?

Rocksey123
0

#5 Det är lag på det, men, djuraffärs-hamstrar är väldigt svåra att få att acceptera en unge.

//Selma

Stay strong, whathever they say.