Söker hona
Nu söker jag en hamster hona:) spelar ingen roll vilken färg men jag ska para henne med min offwhite hane.. Hon ska ha bra temperament! Om du har en så svara gärna:) jag bor i Västerås men transport kan nog ordnas. Just nu är jag i Stockholm! Honan ska kunna Paras om kanske en vecka:)
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Varför om just en vecka?
Mvh,
Jossan Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus
Putt
// Elin-li,
Kolla med kokolandia, hon har några honor tillsalu/lämnas på Foder skrev hon på hamster gruppen på Facebook :) Ska själv köpa en hona av henne mest troligt:D
Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤
22/4-13 JUSTIN BIEBER
If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...
Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.
Det behöver inte vara om just en vecka men så snabbt som möjligt;) Men Honan ska vara beredd att paras när hon kommer hem till mig!:)
#3 tack!
En hona ska ju vara ca 6 månader då man parar henne. Dom flesta uppfödare har ju tyvärr bara ungar till salu, men du kan ju kolla om någon har en äldre hona (minst 5-6 månader). Sedan tycker jag personligen att man måste hantera honan ett tag, kanske ca en månad så att man kan försäkra sig om att hon har ett önskvärt temperament och liknande. Tycker inte att man ska ha brottom med avel! Utan tålamod och förberedelser! Lycka till!:)
Btw, om hanen är offwhite så spelar det visst roll vilken färg honan är.. Eftersom man inte ska para cremebaserade färger med svartbaserade eller gulbaserade färger. Däremot kan du para honom med cremebaserade eller viltbaserade färger. Så du kanske borde läsa på lite om färger och genetik innan du köper en hona. Och ha tålamod, och läs på och förbered! Åter igen, lycka till!:)
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
#6 det här med färg vet jag ;) jag menade mer att det inte spelar någon roll vilken färg bara att det går att para med min offwhite hane. Alltså spelar det ingen roll om det är crème eller någon annan som jag kan para med! Jo,jag vet;) jag har tänkt i 3 veckor ungefär att hantera henne och så..
#7 okey vad bra! Misstolkade då du skrev "honan ska vara beredd att paras när hon kommer hem till mig". Lycka till, hoppas du hittar en hona! Kanske lättare att hitta en bra hona om du visar bild och skriver stammen på din hane, då kan man kolla så att dom inte är nära släkt för det är ju också viktigt:) /Emmy
Mvh Emmy
medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus ♥
min campbellsuppfödning ♥Eldängens♥
#8 ja,exakt! Tack.. Får se om jag kan ladda upp bild och så eftersom jag är i Stockholm:/