Hamster iFokus

Hamster

Etikettkosthållning
Läst 869 ggr
-Idaoh-
0

Hamster mat ?

Kollade runt lite hur man kan få till en bra blandning på eget Foder och "sprang" på detta :

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/gojigrot

Innehåller Havre, korn, råg, dinkel och vete blandat med linfrön, gojibär och russin ..

Vad tror ni om denna blandningen ?

Det var ett väldigt bra pris tycker jag , eller är det för dyrt för 400g ?

• Redigerat 2021-06-06 11:05 av Herveaux
Frosstis
0

Linfrön är inte så bra för hamstrar har jag för mig. Och russin är onyttigt så då får du plocka ut dom isåfall :)

-Idaoh-
0

Russin går ju självklart att plocka ut :)

Hmm .. Går det att sila bort linfröna kanske ? Haha 😃

mizuki
0

Axa grynblandning finns! Den kan man komplettera med andra gryn, fröer och lite torrfoder för hund/katt till exempel :)

Fiona1234
0

#3 Vad för hundmat kan man ge ? Jag har senior Foder till min ena rottweiler men det är som stora ringar .. Sen så har jag dietfoder till min chihuahua .. Men har även royal canian ( stavning ? ) chihuahua Foder ( torrt ) går det att ge :) ?

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Elin-Li
0

#4 det går bra med vilket som. Blanda gärnA så får hamstern variation:)

// Elin-li, 

Fiona1234
0

#5 Okej tack för svaret ska prova att ge det idag ! :D

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Charlie2006
0

Linfrön är giftigt med för mycket, så det ska du inte ge om du inte vet vilken mängd, annars är linfrön nytigt med rätt mängd. Russin skulle jag skippa, för mycket socker i det.

Gojibär vet jag faktiskt inte om det är bra/dåligt.

Själv köper jag Axa grynblandning (som #3 nämner) och blandar ut med andra saker i.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida