Färger och teckningshjälp...
Funderar på vilka färger som kan uppkomma här… Tänkt Hona: Nf, LH och Rex Mamma: choklad, LH (rexbärare) Pappa: normalfärgad mörk, LH (rexbärare) Farfar: créme sö lh Farmor: nf umb lh rex Mormor: choklad lh rex Morfar: choklad lh rex Tänkt Hane: Nf Ba Ds LH Pappa: silversobel LH Mamma: - dove ba ds satin LH Mormor: svart ba ds LH Morfar: silverchoklad satin LH Vet dessvärre inte hur det ser ut bakom pappan Stämmer det att ungarna blir en mix av Nf och Nf Ba ds? Kan det dyka upp andra färger? Kommer ungarna bli rexbärare eller går inte det när hanen inte har rex? Tacksam för hjälp! :-)

Hmm, får se här.
Båda bär på svart, så 25% av ungarna blir svartbaserade
Eftersom mamman är rex så blir alla rexbärare
Båda har brunörat bakåt, så med lite tur kan det bli såna varianter
Samma med crémebaserade färger.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#1 Tack, kommer alla ha teckning?
#2: Nej, alla kommer inte ha teckning. Rent teoretiskt ska det bli 50% med och 50% utan. Men som alltid när det gäller genetiken så kan det bli alla tecknade eller ingen alls, lite beroende på hur slumpen faller sig. 
Låter som en kombination i min smak, helt klart! Som de säger så blir de rex bärare allihopa i den tilltänkta kullen…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#4#3 Tack, då inväntar jag brunsten på henne, spännande!!
Håll tummarna, 25:e är beräknad nedkomst!
Nu vet jag att föräldrarna till min hane ser ut så här: Pappa: sobel LH Mamma: offwhite LH Det gör ingen skillnad på vilka färger som kommer, men ändå… Både sobel och offwhite är ju créme baserade. Jag hoppas få besked om han även har Rex bakom sig, vilket skulle glädja mig enormt.
#7: Jo, det gör det.. Åtminstone om hanen är nf, för två cremebaserade kan inte få annat än cremebaserad avkomma. Dvs sobel + offwhite kan inte ge nf. Så antingen stämmer inte färgen på någon av föräldrarna eller så stämmer inte färgen på hanen.

#9 Jag tror inte hon menar något särskilt, det är bara det att rent genetiskt kan två crèmebaserade hamstrar enbart få crèmebaserade ungar, de kan inte få vilttecknade ungar, så det är något som inte stämmer. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#10 ok, silversoblel (som är färgen på min hanes pappa) kan inte komma om dennes pappa och mamma är sobel och offwhite? Är det där i kedjan det är fel? Jag försöker lära mig och kan bara utgå från att stamtavlorna är rätt….:-)
#11: Offwhite + sobel kan absolut bli silversobel. Men du skrev det som så att vi tolkade det som att din nf ba ds hanes föräldrar är silversobel och offwhite, medans du i själva verket syftade på hanens farfar och farmor. Därav våra svar. 🙂
#12 såg det nu 😃 Förstår att det var förvirrande!