miniduna vs. antonius?
Jag undrar hur stor dessa antoniuslådor är jämfört med minidunorna? Funderar nämligen på att skaffa ett antonius system, men vet inte, kanske jag upplever dom för små för mina guldar?
Fast jag har miniduna nu och det går bra, de får vara ute så mycket ändå 
Vad är det för mått på en mini duna? Jag vet inte om det kanske är såna jag har.. men iaf så tycker jag att även de större antonius lådorna är på tok för små för guldar, oavsett hur mycket de får vara ute och springa.. har en liten 2 mån hane där nu å tycker super synd om honom, men det är jag det- jag är alltid mån om deras bostad och välmående. Får ångest om det känns som att de inte får möjlighet att klättra, gräva och busa runt som de vill :-p skulle nog inte ens vilja ha dvärgar i en antonius låda om det inte var tillfälligt.
men det är väl olika vad man tycker :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#1 En miniduna från Ferplast har måtten: L 55 cm, B 39 cm, H 27 cm
#2 Okej, då är det ungefär såna duna jag har till några av mina, dom funkar. Men inte de roligaste burarna kanske, tar inte så mycket plats men man kan heller inte inreda dem så mycket iom att de inte är så stora. Å så biter mina på vattenflaskan emellanåt, lever om som bara den..
Men antonius lådorna jag har kommer jag enbart att ha bäbisar i, när man separerar könen osv. Som tillfälliga burar :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag gillar egentligen inte heller Antonius lådorna, men dem funkar. När jag flyttar hemifrån blir det dunor och samla lådor för det mesta tror jag allt! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Jag har bara antonius lådor till mina guldar. Visst dom är rätt små men mina får vara ute och springa varje eller varranan dag i en hage i minst 30min.
Kinesen bor i en mini duna, och den buren är ju rätt stor för en liten kines ;)
Hade jag haft plats så skulle nog alla mina fått ha 130L SAMLA lådor, men bor väldigt litet så det får inte plats tyvärr :(
#5 Precis som jag menar! Man får inte plats med massa SAMLA lådor.. :/ Men sålänge man tar ut hamstrarna så tycker jag det är okej.. det duger lixom :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#1 Vad menar du med dom större antoniuslådorna? De finns ju bara i 25L och 60L och det är väl ingen som har i dom på 25L, alla har väl i dom på 60L? Eller menade du kanske samlalådan? För dom är ju inte direkt små 
en antonius har ju måtten 42*55*32 så det är ju som minidunan ju!
Jag har antonius eftersom de går att sätta i en ställning och på så vis få tre burar på höjden vilket tar mycket mindre plats än andra alternativ. Däremot så är det viktigt att aktivera sina hamstrar mycket för de blir uttråkade eftersom buren är i minsta laget och de inte kan se ut. När du ska plocka upp dem så kommer du också alltid uppifrån med handen, vilket jag ser som en nackdel. Men som alternativ för gamla hamstrar (vår Joline sover numera mestadels av tiden) och som leklåda/aktivitetslåda och tillfälliga boenden fungerar de ypperligt. Jag kommer inte att göra mig av med mina men kommer inte heller att köpa fler utan håller mig hellre till dunaburarna. Jag gillar också minidunan (på grund av utrymmesskäl och det extra hyllplanet som man kan ha eftersom mina hamstrar skapar sitt bo under det) när hamstern blir aktiverad mycket. Våra dunor står bakom soffan så vi kan verkligen kommunicera med hamstrarna vilket är uppskattat, de blir mer delatiga i familjen då.
Man kanske kan ha samla i Antonios? Det kanske intepassar perfekt men det kanske går? En 60liters hade man väl kunnat bygga till en extra våning på och det hade väl funkat? Eller jag kanske är ute och cyklar. Det ända jag tycker är att det måste vara svårt att få in dagsljus.
Anna och taxen Max
Man kan ha 45L samla i Antonius stativen, men då går det inte att ha lock på.
Har någon en bild på en antonius låda? Har aldrig sett en sådan förut!😃
//Selma
Stay strong, whathever they say.

Antonius-lådorna säljs inte längre.
Mhmm..
//Selma
Stay strong, whathever they say.