Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 538 ggr
Sara1214
0

Kullen:)

Nu har jag lite mer frågor innan vi ska para dom:)

Man kan ju ta lite extra spån i buren för att honan ska kunna gömma ungarna under allt spån. Är det bra.? jag tänker om någon kanske ligger död? Jag kan ju inte lyfta upp hela spånet för då kanske mamman blir stressad?:/

Hur ska jag göra? Jag har hört jätte många som har tagit mer spån så att honan kan gömma ungarna under allt. Men är det verkligen bra? Om någon unge skulle ligga död,behöver väll jag ta upp den. Vad tycker ni?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Sara1214
0

Snälla!,någon?

Gerro
0

Jag hade kanske en decimeter med spån i mitt akvarium när Charlotte skulle få bebbar. Och så massa papper & det gick bra :)

Silverlight
0

Man behöver inte ge mer spån utan mycket, nästan överdrivet med rivet toapapper. Om det är så att en unge dör så tar mamman hand om den (äter upp den). Man ska som sagt ge nästan överdrivet med toapapper. Detta så att de får värme och då kan hon gömma sina ungar i sin vulkan som hon bygger av toapappret. Då blir hon inte lika stressad för att hon vet att hon kan gömma de i boet/vulkanen och där måste hon få ha de ifred utan att ni pillar. När de är två veckor kan ni börja ta upp de. Ha gärna mamman i en rasthage under tiden. Fast det där sista antar jag att du vet :)

Mvh Jennifer, Melker, Milton & Skipper ❤

22/4-13  JUSTIN BIEBER Hjärta 

If you can´t be the things you want, learn to be the things you´re not...

Medarbetare på sajten: Justin Bieber ifokus.Glad

Sara1214
0

#2 okej tack! #3 tack så mycket! Ja,det sista vet jag:)