Brunstig?
Hej!
jag ska snart para min hamserhona med min hamsterhane. Jag vet att de är brunstiga var fjärde dag och ska börja kolla det snart genom att föra samman hamstrarna försiktigt genom t.ex ett galler men någonting i mitt bakhuvud säger att det finns ett annat sätt men jag kommer inte ihåg
Finns det ett annat sätt?
- Redigerat 2021-06-06 11:07 av Herveaux
Har du tur och har en hamsterhona med tydlig brunst så räcker det med att du drar med fingret över ryggen, är hon då brunstig så ställer hon sig. Jag har en hona som man inte kan hålla på med när hon brunstar för hon reagerar jättestarkt och står som en stel pinne hela tiden, även om jag försöker gulla med henne :)
Du kan låta dem lukta på varandra genom ett galler också.
Prova olika tider på kvällen. Ex 18:00, 21:00 och 24:00.. Skulle du inte hitta brunsten på en vecka så får du kolla tidigare/senare.
Det är väldigt olika från hona till hona. Vissa (även jag) har haft svårt att hitta brunst på mina honor nu eftersom det är vinter och mörkt och det inte är "normalt" för en hona att ha ungar.
Var envis, uthållig och tröttna inte. Det kan ta lång tid att hitta brunsten. Eller så har du jättetur och hittar den direkt :)
tack! jag visste väll att det fanns ett annat sätt :)
Ja, nu är det bara att prova mig fram så hoppas jag att det blir små pluttar snart :)
Lycka till!