Vildvittrans har babyboom!
Ja, det är nästan lite väl mycket bebisar här just nu. Men det fick bli så när någon hona inte ville bli dräktig tidigare i vinter men nu blivit dräktig, gamla hanar som behövdes användas innan de blir lite väl gamla osv.
Så just nu har vi två kullar efter egenuppfödda Doris och Wille med viltfångade linjer.
En kull med egenuppfödda Flo och engelska importen Cooper.
En kull med Snögatans Mona Lisa och söta Violgubbe.
Två små bebisar efter Mapilamis Juni och finska importen Uneton.
En del är ett par veckor gamla och nyaste kullen föddes idag.
Tänkte bara hojta lite ifall någon söker trevliga dvärgar till sällskap, utställning eller avel :-) Det kommer sedan dröja ett bra tag innan det blir fler kullar här haha. Tur man är hemma heltid så man hinner med alla ;-)
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
Hihii, sååå farligt är det väll inte? Bara 23 stycken 
// Nadja
Puh, va du tvungen att säga så haha? ;-) Näää, de är så söta o goa så det går så fint ändå. Men kommer som sagt dröja innan det blir några fler hihi.
Hälsningar
/Emma Öhr
Hihi, men tänk om det varit stora som guldis-kullar! Då hade du kanske haft ca 50 styck 
Ja dom är ju såå söta(
) så tycker faktiskt inte så synd om dig 
// Nadja
Ja det hade varit lite värre ;-) Blir bra ändå. När Flos stora kull o willes kull börjar hanteras är ju 12 av dom äldsta så gott som flyttklara o vissa har hunnit flytta så det blir inte så farligt. Många namn att komma på nu då hehe. Men det är roligt :-)
Hälsningar
/Emma Öhr
#4 Säg till om du vill ha några förslag
Vet vad det är för kön på K-kullen?
// Nadja
Är nämligen lite extra fäst vid den kullen, dels för att det bara är tvillingar och dels för att Uneotn-hjärtat är pappa!
Så har tänkt på lite namn 
// Nadja
Jadå :) Nej jag vet inte det än tyvärr.
Hälsningar
/Emma Öhr
Kruse, Klick, Kelly, Katla, Kenya, Krasse 
// Nadja
Ååh har bara så lust att sno två gullungar av dig Emma 
Speciellt några efter Wille då han är heeelt underbart sööt :')
Men ska ju inte köpa några fler nu förens efter gymnasiet ;)
Hehe ja o bebisarna är verkligen supersöta små nyfikna busar. ;-)
Hälsningar
/Emma Öhr
Åååh nu läskar du mig allt Emma ;)
Jättefina namn Nadja! Ska komma ihåg dom när jag kollat kön :)
Hälsningar
/Emma Öhr
Ååååååååhhhh! Vad alla ska ha sånna söta små dvärgiskullar hela tiden! Blir ju bara ännu mer sugen! Det är orättvist!
MVH FiffiLiina
#13 Tack! 
// Nadja
Haha klart du måste ha lite dvärgar ;) De är ju underbara!
Hälsningar
/Emma Öhr
Du har inga campells? 
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Nej tyvärr. Avlar bara Vintervita nu. :-)
Hälsningar
/Emma Öhr
Åhh!! Så söta
Anna och taxen Max
Bääääääbisaarr :*** pussa dom från mig ^^]
Försöker komma på ett sätt att övertala sambon att åka ca 30 för att hämta en hamster + att vi har plats för två burar om det inte skulle funka. Tror inte argumentet 'dom är så underbart söta' duger inte och jag körde födelsedag och julklapps kortet när jag fick Roffe :p
Anna och taxen Max
Vad har du för hanar? 
Jag har Sapphire hanar efter en engelsk import som heter Tristar's Cooper och mamman är uppfödd av mig o hon heter Vildvittrans Fröken Flo. Hon är en underbart lugn, mysig o härlig pannkakehamster. Sen har jag någon hane kvar från Wild Wille och Doris kull. De har ju fått två kullar eftersom jag ville att pappan skulle vara med och sköta storasyskonen. De är väldigt små och jag har inte kollar kön o färger men där finns iaf Agouti och Agouti Pearl.
Hälsningar
/Emma Öhr
Så söta!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Det är nämligen så att jag råkade bli med vintervit haha hade en hamster som inte skulle säljas på affären då hon inte var så vänlig men ja jag tror mest hon var rädd för nu när hon varit här ett slag så är hon supergo! Så tänkte om jag skulle ha en man åt henne, är lite sugen på saphire!
Skönt att hon mår bättre hos dig! Så hon är Djuraffärshamster utan stamtavla då eller?
Hälsningar
/Emma Öhr
Jag jobbar på en djuraffär som heter Fäboden och ja hon är född och uppfödd där men Gerd som har affären är inte direkt okunnig, hon föder upp på friska och bra djur med bra temprament och samma med alla djur. Inge grossistdjur överhuvudtaget, guldisarna kommer från cocopopz. En trevlig liten butik som ligger på landet.
Så skulle vilja säga att hon är född hos uppfödare som har en djuraffär snarare! Toppen djur! 
Okej, jag säljer nämligen bara ett visst antal per kull till avel och då är jag noga med att uppfödaren som köper tex inte avlar hybrider osv. Kan verka löjligt att jag lägger mig i på det viset, men hybridavel är ett så allvarligt problem idag (anser jag) att jag känner att jag måste göra det. Mår inte bra i hjärtat att se Vildvittror gå i avel som jag själv tycker är helt fel när jag jobbat så hårt för att avla artrent och bredda avelsbasen på Vintervita genom att importera.
Skönt att djuren är trevliga, men det kan alltså vara hybrider då. Om nu inte Gerd köpt sina avelsdjur från uppfödare med stamtavla. :-)
Hälsningar
/Emma Öhr
Det är vintervita hon föder upp och har fött upp sina egna avelsdjur sen oj, sålänge jag kan minnas alltså och jag köpte mitt första djur där 2001. Dom har ju hållt på sen 80 talet! Så det är rätt garanterat vintervita men förstår dig!
Letar på annat håll, tack ändå!
Jo, det är ju bra att hon avlat länge. Men man har ju inte direkt jättebra koll på defekter osv om man säljer alla ungarna, eller största delen, i djuraffär.
Jag hjälper hemskt gärna nya uppfödare igång, men vill som sagt att man har stamtavlor om man ska köpa för avel :-) Sen känns det alltid lite tveksamt att sälja till folk man vet nyligen omplacerat flera djur pga platsbrist. Lägger inga större värderingar i det egentligen, men lite konstigt känns det allt.
Lycka till med dina små!
Hälsningar
/Emma Öhr