Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 679 ggr
[akumas7]
0

Hjälp med färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Hej.

Jag har nu fott ta över min systers Guldhamster som är snart 3månader gammal. Vet ej häller om det är en hon, men hon är ej tam och jag vill inte pilla med henne så att hon blir räd i onödan. Men jag vet inte vad hon har för färg och skulle bli jätte glad om någon vill hjälpa mig. Hon är införskaffad i djur affär, men djuraffären fick henne från en uppföadre som jag förstod det. I alla fall från en privat person. Här kommer några bilder, de är inte så bra och färgen är inte så tydlig så ska skaffa nya om ni inte kan se, men jag kan förklara färgen lite gran. Hon är långhårig också kanske är bra att säga. Hon är ljust ljust beage/sandfärgad/brun, hon är ljusare på överhåret och har en mörkare färg på innerhåret. Hon är mycket ljust färgad men har lite mörkare färg på vissa partier på huvudet och på skuldrorna.

[akumas7]
0

Jag har tagit bort plasthuset nu så ni behöver inte fundera något mer på det :)

[akumas7]
0

Alla bilderna är inte så bra men men :)

[akumas7]
0

kan man se på dena bilden om det är en hanne eller hona? Jag tycker att det ser ut som pungkulor eller?

[akumas7]
0

en till sitande bild :P

[akumas7]
0

en liten nosbild :D

Roonja
1

Brunörad Silvergrå umb långhår säger jag.

Superfin tjej du har där. :)

[akumas7]
0

Tack så mycket visst e hon :)
Oj hon hade mycket färger i sig då :P

Roonja
1

Ja bö silvergrå är ju en färg, och umb är en teckning. :)

[akumas7]
0

haha ne jag tänkte att brunörad och silvärgrå var 2 olika färger, men så var det ju inte :P

Sara1214
0

Man brukar se tydligt om det är en hane eller hona. Hanen har ofta väldigt stor pung! Eftersom hanarna brukar ha längre hår än honorna kan det vara svårt att se pungen på en LH Hane.. Kan du inte lägga upp en bild på hamsterns "kön". Jag kan visa en bild på en hanes pung,när jag loggar på datorn:-)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Gerro
1

Jag håller med Ronja!
Tror också att det är en bö silvergrå umb LH :)
Och jag tycker också att det ser ut som en hona, kan inte se någon pung iaf.

[akumas7]
0

Haha ne det är väl att jag är lite nojig över att det ska vara en hane, jag vill så gärna ha en tjej och min föra 'tjej' vissade sig vara en kille.. Och det är väl bara det att hon har långt hår under svansen och vid rumpan som gör att det kanske ser ut som en pung 'i mina ögon' ;) Jag vill inte bära på henne så mycket enu då hon inte riktigt litar på mig och jag vill inte förståra den lilla frid som finns, men så fort hon litar mer på mig ska jag ta bild på hennes kön :)