Hamsterboll??
Hej! Funderar på att köpa en hamsterboll till mina dvärghamstrar! Är detta prisvärt? Kan man ha hamstrarna i bollen när man städar? (Givetvis en i taget)
Jag köpte en boll till min lilla dvärg, haft henne i den några gånger och hon verkar tycka att det är ganska roligt.
Men själv får jag lite panik när hon varit i den, rädd för att hennes tassar ska fastna i lufthålen eller att hon ska få upp för hög fart och springa in i en vägg eller bordsben och skada sig.
Upplever själv att det kan framkalla stress också.
Har mina hamstrar i lekhagen (hemmagjord av kartonglådor som är sönderklippta och ihopsatta) när jag städar :)
/ M
Se tråden över;)
Jag har en boll till min hamster, jag brukar ha honom i den med uppsyn av någon annan eftersom det kan hända att han kissar i den! :(
Men min hamster älskar i alla fall bollen sjukt mycket! Speciellt dessa man kan ha på golvet så de får gå runt själva och utforska, behövs dock också uppsyn så de inte går in i hårda saker som kan båda förstöra din boll och hamster ;)
Har också en boll då jag inte fått iordning någon hage. Har du trångt och dom jag haft har han klättrat ur den. Han gillar den mycket och springer omkring och har kul. Men ja man får ju hålla lite uppsikt fast jag har han där när jag städar och det går bra bara man slänger ett öga på honom då och då.
Anna och taxen Max