wet tail?!
En av mina guldhamstrar (som är född i maj) har symptom på wet tail. Jag börjar bli riktigt orolig. Hon sköter inte sin päls, är kletig kring baken och igår var hennes vatten helt rosa (misstänker att det var blod). Vad ska jag göra och kan det smitta de andra?! :'(
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Vill bara säga att det är Lucy som isåfall är sjuk, inte Estelle. Estelle och bebisarna mår fint.
Usch, min stackars flicka har fått utstå så mycket.. hoppas verkligen inte att det är vad jag misstänker. 
Justin Bieber - 23/4 13 
Wet tail smittas genom direkt kontakt(parning.
Symtom är ju vattnig diarré, blir ketig i bakdelen. Och dricker och äter oftast inte.
De dör ju oftast av vattenbrist och inte av sjukdommen.
Nu mins jag inte exakt. Men har en hamster träffat en annan hamster med wet tail och det går en vecka och den inte får det så kommer den inte få det heller.
Jag hade en hamster med wet tail. Han var 4 veckor och han kom från en djuraffär. Några dagar efter jag köpte honom bröt wet tailen ut. Ofta när de är stressade.
Antibiotika, vätskebehandling och anti-diarrémedel tror jag man kan få hos veterinär ifall det skulle vara så att din hamster hade det.
Men jag tror verkligen inte det är så. Det kan ju vara en vanlig diarré av något du gett den kanske? Snabbt matbyte tex? :)
https://www.youtube.com/watch?v=q49F16sQngQ
Nu vet jag inte om den här videon stämmer, men Lucy sitter exakt som hamstern på 1:30 och sover hela tiden. :(
Så det smittar bara vid parning? Blir så förvirrad. Läste gamla trådar där vissa skrev att det var EXTREMT smittsamt och kunde smitta även fast hamstrar var i olika rum och man spritade händerna, och vissa skrev som du - vid parning. Men hur är det egentligen? Står det rätt på SHF? :(
Hm, alltså det är som inte diarré eller så, utan bara blött och kletigt. Sen sover hon somsagt väldigt mycket, och tvättar sig inte. Och jag tror att hon blödde igår som jag skrev. :(
Justin Bieber - 23/4 13 
#3 Fast blöda ska de ju inte göra när de har wet tail. Låter som något annat.
Jag har för mig att det endast smittar genom direkt kontakt ja. :) Mer mins jag inte. Kan kolla upp det. :)