Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 699 ggr
jmellberg
0

bitande hamster....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min guldis Holger har bitit mig en gång när han var jätte sjuk, sen har han ALDRIG bitit mig, men för någon vecka sen, flera månader efter han bet mig, säkert ett halv år. Så hade jag han i handen och han kröp på min arm. Jag har ett väldigt stort ärr på min arm som sticker ut från huden liksom och han bet mig tvärs över det. Tror ni han bet mig just för att bita eller för att det var något som ''stack ut från det normala'' ?

ahahaha. jag vart helt chockad iallafall. trodde först jag hade fått in hans klo i huden, men icke. Men jag fortsatte hålla i han efter det och han var helt normal sen. :o

Vad tror ni?

jmellberg
0

hjälp :(

jossa5
0

Bet han hårt, eller mest för att känna efter?
Men jag tror inte det är någon fara. Det kan ju helt enkelt varit för att han var nyfiken på vad det var. "Kanske går att äta"

Ja just det, det är kanske inte så många som svarar mitt i natten, då många har skola och jobb, så bli inte orolig om du inte får något svar den här tiden på dygnet. Folk kommer svara när dom är vaken och har tid.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

jmellberg
0

#12 Han bet så hårt att det gick hål :)

tur dom har så vassa tänder så det knappt känns.. hahah ja jag veeet.. mn får panik ibland, :) haha.

jossa5
0

#3 Ojdå, ja det är ju mindre roligt! :/ Vet dock inte om det finns nåt att göra, men det är ju tur att han inte biter dig på daglig basis.

Haha, jag vet hur det känns!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

jmellberg
0

#4 Ja men tror du att det kan vara så att han bet för att han kände att det var något konstigt? :o 

hoppas på det jag!