Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 975 ggr
Sara1214
0

kräcker?

Någon som vet ett bra recept som man kan baka kräcker? Vore super!

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Sara1214
0

Eller något annat man kan baka till hamstrar?

Sara1214
0

någon?

FiffiLiina
0

Har du sökt på Google? Där brukar det finnas bra tips:)

MVH FiffiLiina

Sara1214
0

Ja.. Men det kom Inte upp så mycket :/

Frosstis
0

Kom på eget :) Havregryn, ägg, ärtor, matblandning, nötter, krossat knäckebröd, m.m vad du vill ha i :) Ta lite gott som finns hemma ^^ ha i vatten så det blir som en deg eller kletigt och gör till små plättar eller bollar och ha inne i ugnen tills dom blir klara, hårda som kakor

Sara1214
0

#5 tack! Ska prova det!

Frosstis
0

Det var inte ett recept, utan bara lite tips på vad man kan ha i ;) Men du ville göra kräcker, om du har en pinne redan så kan du göra lim (mjöl och vatten) och sen smeta på pinnen eller toarullen, och sen rulla i lite blandning eller matblandning. In i ugnen sen

Sara1214
0

#7 haha jag vet:) men jag tror det var du som skrev ett sånt där recept på någon tråd.. Så jag har faktiskt sätt receptet:)

IngaTrnqvist
0

När jag hade hamster så gjorde jag en kräcker utav en tom toarulle där jag limmade dit bitar av hennes matblandning. (Hamstervänligt lim i form av mjöl och vatten). Den var mycket uppskattad av min tjej Glad

Sara1214
0

#9 okej,det ska jag nog också testa. Tack för tipset!

[sara&skrållan]
0

Jag provade göra en sådan tog lite honung (naturlig som inte var köpt) och smetade över en kreckerpinne (den blev över då hamstrarna redan gnagta bort allt mums på den ;) )  sedan strödde jag över frön och sådant mums och hedde i ugnen ett tag men det hände inget så tog ut det och lät det torka istället (vet inte om man egentligen behöver ha den i ugnen :P) Min hamster älskade det ;)

Frosstis
1

man ska ha inne den på typ 50 grader i någon timma ^^

WilmaMimosa
0

Hej Tindra! Jag är medlem nu! <3 Och idag när jag är sjuk så bakar jag kräcker till Christer! Syns imorgon! <33

// Christer och matte Wilma

Sara1214
0

#13 haha okej :)

bossan1
0

Tror det fanns något recept på antingen gerbiler eller råttor iFokus så det måste ju funka till hamster oxå :)