Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 952 ggr
[melinih]
0

Färger och teckningar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har hamsterpojken Elvis flyttat hem till oss! Jag tänkte höra om här är någon som är bra på färger och teckningar när det gäller hamstrar? Hade varit roligt att veta vad just Elvis är! :)

[melinih]
0

En bild till framifrån :)

FiffiLiina
0

Han är creme bandad korthår :) Fiin :)

MVH FiffiLiina

[melinih]
0

Det lät fint. Tack! :D
Är han utställningsbar om man tänker på färgen, om du vet förstås? :)

Bine93
0

Helt och hållet OT, men ett såndär hus på bild #1 Har jag också, fast med beische (stavning) överdel ;).
Dock använder jag det knappt för det är gammalt, men det är sött :)

Zaviie
0

Tycker han ser ut som brunörad gul bandad kh. Dock är jag inte så insatt i gult, inte alls faktiskt, men tycker mig se en hätta på honom.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Gerro
0

Jag tror nog också att han är gul. Men är inte säker då jag som #5 inte är insatt på gult ^^

Men jag tror inte alls att han är creme ba.
Hamstern på bilden är en creme ba, KH
Och din lilla sötkorv är mer gul/orange aktig :)

Men är somsagt är jag inte så duktig på gult, eller färger över huvud taget haha :)

FiffiLiina
0

Såg nu att han hade orange på huvudet. Då är han nog gul bandad korthår. :)

MVH FiffiLiina

[melinih]
0

Ja nu när jag jämfört med andra hamstrar jag haft som varit creme är han här definitivt åt det gulare hållet. :)

Någon som har ett smarrigt tips på hur jag ska tämja honom? Har haft två hamstrar innan som blivit hur snälla som helst och aldrig bitit, men den här jäveln… ;)

Han är uppe och busar i spånet nu på morgonkvisten så jag gav honom lite sallad i handen, första gången tog han den fint och åt upp den bredvid handen. Jag tänkte "ååh vad snäll han är, vad sött", och gav honom en bit till. Då nöp han till ordentligt i fingert på mig så det började blöda (inte värsta blodbadet nu alltså, haha, men ont gjorde det…) Så då blir man ju lite skakis. Nu tänker jag att han är en "bit-hamster" som inte blir tam, eftersom mina två andra aldrig ens rört mig med tänderna…

[melinih]
0

Jag vet förstås att det tar tid, jag förväntar mig ju inte att han ska älska mig på två dagar haha, men har ni också blivit bitna när ni ska tämja era hamstrar? Om det bara var att fingret luktade sallad skulle han väl inte bitit så hårt, eller?

Roonja
1

Brunörad gul bandad kh. Hätta, tippning syns väldigt tydligt. :)

nakuta
3

Håller med vissa andra här och säger Brunörad Gul bandad KH, en söt liten kille Flört

Amor vincit omnia

Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens

Twisted_T
0

Håller med om Bö gul bandad KH. Man ser hättan tydligt och även tippning på han. Jättesöt :)

// Linn

Medarbetare på Hamster.ifokus! :)

[melinih]
0

Tack, han blir så glad så ;) :D