Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 926 ggr
jmellberg
0

Vinter vit eller Campbell?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan absolut super lite om dvärghamstrar! Skaffade iallafall lille Urban Snöboll. (han var vit när jag köpte honom)

Nu undrar jag om någon kan svara på vad han är för något?!

ser han ut som Hybrid? :)

han är ganska stor :)

jmellberg
0

Min gulle pojke

jmellberg
0

=)

jossa5
0

Jättesöt är han.

Jag skulle tro att han är Campbell, då inga Vintervita har sådan färg som han har. Läste i en annan tråd att han är från uppfödare som sålt till djuraffär? Kan du inte fråga dom på djuraffären om du kan få veta uppfödare, och kanske få lite mer info om honom?

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

jmellberg
0

#3 Jag tror inte de har så stor koll.. jag vet inte heller om dom ljög. För de sa att han blev handmatad osv när jag köpte honom och bla bla.

men han var verkligen INTE tam när jag köpte honom, tog 2 veckor innan jag ens fick ta upp honom. Jag får inte ens klappa han på ryggen än för han tycker det är obehagligt.

Jag har frågat dem om information om uppfödaren men de säger att de inte kan hitta vem de fått honom av…

skumt tycker jag. :/

Gerro
0

Om man inte vet något om hamsterns släkt (Alltså om hamstern inte har stamtavla.) så kallas dom för hybrider. :)
Väldigt fin är han iaf!
Han är väldigt lik en campis :)

Och jag tror inte att han kommer att ha dom vita fläckarna för alltid eftersom att han troligen håller på att byta från vinterpäls till sommar päls eller vad det nu heter :)

Haha är ingen expert på dvärgisar, men kan iaf lite ;)

jmellberg
0

Jahaaa :)

Det är lite kul när dom byter :D

jossa5
0

Aha, ja, det var ju synd! Skönt att du fått han tam nu iaf :)

Mvh,

jmellberg
0

#7 inte helt tyvärr.. han ryggar ju undan om ja klappar hans rygg.

FÖRESTEN, min dvärgis, han typ skrapar på mig med tänderna! på mina händer, även om jag tvättat med vatten.. haft händerna i bottenmaterialet.

Vet du varför dom gör så? haha

jag funderade på om Han är blind och ''nafsar'' sig fram, hehe

Vildvittrans
3

De är en Hybrid med vintervitt utseende. Han kommer bli Sapphire när han fällt all vinterpäls :-)

Skrapa med tänderna kan de göra om de smakar lite på en. Av nyfikenhet. Det är väldigt vanligt att ungar och ungdomar gör så.

Men det kan också betyda att de är lite missnöjda och vill säga något. Några av mina gör så om jag tvingar dom sitta i handen en längre stund. När de tröttnat skrapar de lätt med tänderna i handflatan och "säger" - Det här är jättetrist, sätt ner mig så jag får springa o busa istället.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

Roonja
2

Fast man kan ju inte veta om det är en hybird eller inte. Men troligen är det ju en Hybrid, med vintervitt utseende som Emma (Vildvittrans) sa. Skrattande

Supersöt kille och sött namn ^^

jossa5
0

Då har man lärt sig nåt nytt! Hade ingen aning om att VV kunde vara fläckiga sådär, även om han kommer få en helt annan päls när vinterpälsen är borta! Spännande! :)

Mvh,

jmellberg
0

#9 Vad är sapphire för färg då? :)

haha ja, men jag behöver bara ta upphonom så börjar han typ tugga/skrapa med tänderna på mig.

Det gör ju aldrig ont, men man blir ju lite fundersam ändå, jag har aldrig låtit han hållas och kolla om han biter hårdare å hårdare. :)

#11 jaaa, undra när dom börjar tappa vinterpälsen hihi :D jätte spännande ju!

Fiona1234
0

Vilken sötis du har köpt :D underbart fin färg :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Fiona1234
0

#12 Du kan söka på google efter sapphire dvärghamster :)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Frosstis
0

Sapphire är typ som grå/blå med lite vitt :) Sök på google eller på hamster iFokus ;)

jmellberg
0

#14 #15 har kollat!

då kommer han ju bli jätte fin ;D hehe.

som han redan är men endå!