Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3027 ggr
FiffiLiina
0

Hjälp fort ang. kokosnöt

Jag köpte en kokosnöt som jag delade i små bitar och lade i en påse som var helt oanvänd. Nu idag var kokosnöten rosa?! Och luktade konstigt. Någon som vet vad som hänt? Vad kan man göra? Har försökt sköljt av den men blir bara jättegeggig.

MVH FiffiLiina

Frosstis
0

Kanske är som med äpple som blir brunt? Nej jag vet inte, vänta på andra som kan.

jossa5
0

Ja, det är som Paulina säger, det är för att den kommit i kontakt med syre. Det är inget farligt, utan precis som ett äpple blir brunt så kan kokosnötter efter visst tag bli röd/rosa.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

FiffiLiina
0

Jaha, kan man ge hamstern ändå? Tack för svar!:)

MVH FiffiLiina

jossa5
0

Ja, då det ska vara helt okej att äta, precis som ett brunt äpple. Kan hamstern äta kokosnöt, så ska den kunna äta den rosa med. :)

Mvh,

jossa5
0

Hmm.. Du skrev att den luktar konstigt.. Kom på att den kanske är dålig då? Om du provar äta den först innan hamstern? Bara smaka lite på den?

Har aldrig hållit på med kokosnötter, jag googlade och hittade att om den luktar som vanligt, men är rosa/röd är det ingen fara.
Så luktar den konstigt kanske den inte är okej alls!

Mvh,

FiffiLiina
1

Okej, tack! Smakar alltid allting jag ger min hanster före de för det så ska smaka nu:)

MVH FiffiLiina

jossa5
0

Jag hoppas att den är okej! :)

Mvh,

FiffiLiina
0

Usch, den smakade rent ut sagt skitäckligt. Blir att öppna den andra och se hur den smakar, tack för all hjälp!) :)

MVH FiffiLiina

jossa5
0

Äsh då! Va synd! Hoppas den andra är bättre. :)

Mvh,

FiffiLiina
0

Ja, tyvärr smakade den andra också väldigt äckligt. Konstigt nog var biten hon fick igår ätbar. Det var byte rosa och luktar inte äckligt. Så hon får äta på den istället:)

MVH FiffiLiina