Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 667 ggr
Cafesinner
0

Han HATAR värmemattan!

Jag vet inte riktigt vad jag skall ta mig till. Bor i ett dragigt gammalt hus (internat) och köpte en värmematta till Yuki så att det inte skulle bli för kallt. 
Varje gång jag lägger in den, under hans bo, så byter han bo till någonstans på andra sidan akvariet :s Det har hänt 3-4 gånger nu.
Dels ville jag ha den när han hade en nys-period för jag var nojjig över förkyldning.. och just nu har jag bytt till ett större rum där elementet inte är det bästa så jag är rädd att han ska frysa.
Lade värmemattan under boet i morse, och nu när jag kollade till honom har han lagt sig alldeles i utkanten av en låda som sitter ihop med hans hus… precis utanför där värmemattan ligger.

Gaah, vad är problemet? Har någon varit med om detta? Andra sätt att värma upp honom/akvariet?!

MvH

[Justie]
0

Hur varm blir värmemattan? Är den anpassad för reptiler tycker han antagligen att det blir för varmt. Kanste testa med att ha den under akvariet om du tidigare hadde den i? Glad

Cafesinner
0

Ja den är anpassad för reptiler… Dock har jag den under akvariet.
Vet inte vad man skulle kunna ha emellan akvariet och den isf? Som liksom inte snor all värme eller kan bli varmt nog att skadas/brinna/osv…
har lagt den nu så att bara halva ligger under boet men vet inte om det spelar roll…

[Justie]
0

Testa med en dimmer, så det inte blir riktigt så varmt kanske? Skrattande

Cam
0

Skaffa ett löst element och sätt i rummet både värme för dig och honom. Jag hyr ett hus där oljan tar slut ibland så jag har ett löst element som jag sätter i hamsterns rum för att inte hon ska frysa ihjäl när det händer.

Cafesinner
0

Vi får inte lov att ha det här pga brandrisken i de gamla elevhusen.. vi får inte ens ha en spis:/
Men har fått igång elementet lite bättre nu som tur är! Och lade hans "slarv"-handduk mellan botten och mattan.. han verkar gilla det.

Hamsterlycka
0

Som de andra säger, det blev säkert på tok för varmt för honom. Har själv haft ödla och vet hur varm en sådan värmeplatta blir. ^^

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Cafesinner
0

Jo jag antog det men tyckte det var konstigt för min väns möss gillar den x) Hm… Iofs e akvariet tyngre och den reagerar ju på tryck..

Hamsterlycka
0

Yuki har ju väldigt mycket päls, en liten mus har ju inte så mycket fluff att värma sig med!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta