Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 464 ggr
Frida B
0

Konstanta rymmningsförsök!

Min guldhamster har hållt på med konstanta rymmningsförsök i runt 2 timmar i streck nu, och hon slutar aldrig! Hon har hållt på i några dagar nu men inte såhär länge.. Hon får komma ut ur buren minst två gånger om dagen, ibland oftare. Springa i bollen får hon göra varje dag, hon har ett trähus, maaassa toarullar, pinnar, två ställen med badsand, Spred nyss ut paprika i hela buren, har spridit ut papper som hon kan bädda med och hon har nyss sprungit i bollen ca 15-20 min.. Hjälp :s

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

Har du en rasthage? Testa ta ut henne längre! Har du badkar? Lägg henne där i med filt i botten och leksaker! Annars släpp in på hamstersäker toa eller om du inte redan har en rasthage så! :)

Frida B
0

Saken är den att hon är inte tillräckligt tam.. jag skulle aldrig få tag i henne :/

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frosstis
0

Du kan kanske testa typ ta bort alla leksaker förutom bollen, en kartong eller så, då kommer hon antagligen gå in dit, så kan du "hälla" tillbaka henne i buren :D

Frida B
0

#3 så kan jag ju göra.. Men frågan är, kommer det att lösa rymmningsproblemet? Hade nyss uppe henne i en kvart, och allt hon ville göra var att gå ur mitt knä. I buren hade hon klättrat upp på armen på mig.. Och det började mest idag när jag städade buren :/

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

annakarin_li
0

Försök att ha henne så mkt ute dom det går. Sätt bollen vid galleröppningen och låt henne hoppa in själv. Du kan varva mellan att hon får springa i bollen och ha henne ute. Min har perioder där hon enbart är ute efter att rymma. Då vill hon bara vara i bollen och försöka rymma ur den. Jag gjorde en rymningssäker rastgård som hon får springa runt timvis i. För att träna henne vid mig så satte jag mig i rasthagen så hon fick klättra och stöka som hon ville med mig. Efter det har hon lugnat sig.

Frida B
0

#5 tack för tipset! Rasthage blir lite svårt just nu, men ska fixa till någonting snart :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)