Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1511 ggr
[CruellaDeVil]
3

Lupin och Freddies bebisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu måste jag bara visa mina små underbara bebishamstrar jag har hemma just nu! 
Den 11:e november föddes sju rara guldklimpar hos lilla Lupin, sobel kh (långhårsbärare). Pappa är Freddie De Vil, offwhite/gul lh rex satin.

Jag visste inte om Freddie var offwhite/gul eller ren offwhite men satsade stort och hoppades på offwhite men sen dök det upp skp-honor i kullen, så nu fick jag kvitto på hans "riktiga" färg. Med andra ord är alla honor i kullen sköldpadd, även om man inte ser det på alla. Däremot borde ingen av hanarna vara gul? Så hanarna som är sö vit och sö creme är alltså rena från gult?

Lite trist att det inte blir någon fler parning på dessa då Freddie var gul, men den här kullen är fantastiskt fin, så jag är nöjd ändå. Båda föräldrarna är otroligt trevliga.

Bild på hela kullen

[CruellaDeVil]
0

Choklad (skp) satin hona

[CruellaDeVil]
0

Silver svart skp hona

[CruellaDeVil]
0

Sö creme (ev gul) satin hona

[CruellaDeVil]
0

Svart skp satin hona

[CruellaDeVil]
0

Sö vit hane

[CruellaDeVil]
0

Sö creme satin hane

[CruellaDeVil]
0

Svart satin hane

Zvintos
0

Jättesöta! Men, om mamman är sobel så kan inte unge #5 vara vit sö utan är i sådana fall ex en väldigt ljus offwite. Glad

Hamsterlycka
0

Bebisen på #7 är väl rex? Skrattande Tycker mig se böjda morrhår.
Och damen på #2 var riktigt vacker!

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[Marro98]
0

Ååh så farligt söta :')

[CruellaDeVil]
0

#8 helt rätt, precis som alla honor är skp men man inte ser det. Ibland är jag snabb på att skriva utan att tänka. :O

[CruellaDeVil]
0

#9 Nej, tyvärr inte. Morrhåren böjer sig nog bara mot underlaget. Alla ungarna har raka morrhår. Hade smyghoppats på rex men det blev ingen. Får se i nästa kull jag har efter Freddie om det kanske dyker upp där. :)

Hamsterlycka
0

#12: Tråkigt, hade varit spännande med rex!

Åh, när ska du ha den kullen? Skrattande

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Lojs
0

Men döljer inte crèmegenen svart? I så fall borde väl pappan vara silver pearl? För om båda föräldrarna var dubbelt crème så borde väl alla bebisarna i alla fall se ut att vara crèmebaserade? Jag är osäker, har inte riktigt koll på svart och crème ihop, vet bara att crème i alla fall kan maska svart.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[CruellaDeVil]
0

#14 Bra fråga. När Freddie föddes funderade jag och en vän över om han var silver pearl men han har ingen synlig tickning i pälsen. Ibland är det bra krångligt. Jag är åtminstone glad över världens sötaste bebbar. :)

#13 Den kullen föddes igår. :) Mamman är nf ds

Lojs
0

#15 Nu har jag fått bekräftat att hamstrar som är både crème och svart alltid ser ut att vara crème, så pappa är inte crèmebaserad. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[CruellaDeVil]
0

#16 Tack! Bra att veta. Jag känner mig ganska vilse med den här kullen som är blandad creme med gult, då det inte riktigt var vad jag hade tänkt. "Fredster" får träffa andra tjejer i fortsättningen. ;)

UlrikaD
0

De ljusa satinerna är ju för söta!!Kyss

Cafesinner
0
ida1008
0

sååååå söta!!!<3<3

annakarin_li
0

Fantastiskt söta små raringar!

Unicornpopcorn