Spanska frukt & grönt - kullen
Det blev 12 ungar i denna frukt & grönt-kull på spanska och dessutom på bokstaven A. Det gjorde det inte helt lätt, haha.
Mamma = Blanquita offwhite sö mö, (satin?) kh
Pappa = Oso offwhite sö mö, dominant spot, lh
Leveransklara = 7 december (de är då 4 veckor)
Transport = Jag ska resa till Linköping den 7 december. Jag kommer även resa Västerås den 10 december. Jag kommer även åka till Varberg (via Borås) den 21 december.
Kostnad = De kostar 200 kr och då får du med stamtavla och övergångsfoder.
Jag och hamstrarna finns i Handen, söder om Stockholm.
På bilden är de stolta föräldrarna :)
Hanar:
Creme sö lh = Arandano (blåbär) - intresse finns
Creme sö = Alcaparra (kapris) - till salu
Creme sö = Ajo (vitlök) - till salu
Honor:
Vit rö = Almendra (mandel) - ev stannar
Creme sö = Avellana (hasselnöt) - till salu
Offwhite/vit rö satin?, lh = Aceituna (oliv) - intresse finns
Offwhite rö satin?, lh = Anona (äppelsort) - till salu
Offwhite sö = Aguacate (avokado) - till salu
Offwhite sö, ds = Acerola (körsbär) - till salu
Offwhite sö = Arroz (ris) - till salu
Offwhite sö = Avena (havre) - till salu
Offwhite sö = Arveja (ärta) - till salu
#6 Det är hon till vänster som jag är osäker på om hon är vit eller offwhite :)
I dagsläget är det svårt att säga vilka som är ds
Jag tycker att både Aceituna och Anona ser satin ut
. Men jag tycker nästan att den till höger ser ännu mer ut som det, haha!
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#4 Ser ingen satin på denna bild.
Anona är inte offwhite utan vit/offwhite/vit ds rö. :)
på bild ett ser några ut att vara ds.
den på bild 10 har du sett om den har färgskiftningar? på min skärm ser den lite som den vill bli ds
#14 passar det dig bra med vit ds rö? ;) De är inte satin, de är bara väldigt långhåriga :-D Superfint!
#15 jag har blivit färgblind. Det är otroligt hur alla vita/offisar lyckas ha olika färger. Svårt att säga.. Skönt att creme är creme, hehe det är lätt iallafall.
Ååå Avellana är såå söt. Är hon tingad?? :)
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
#16 Tyvärr vill inte ha ds till mina cremebaserade. :/ Hoppas hon visar sig vara vit rö, då vill jag ha henne! 
#18 Avellana är inte tingad :) Ska jag skriva upp dig på henne? #19 Jag tror inte dom två offwhite/vit rö är ds.. Men det återstår att se… :)
Åå ja, jätte gärna. 
Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com
#21 pma mig ditt namn, personnummer och så :) Så skriver jag upp dig på henne!
Ingen mer som är intresserad av en liten hamster? Ingen är alltså satin!
#26 En ljus creme kh tycker jag hon ser ut som :)
#27 tycker jag med ;) men det verkar ju vara jättevit=vit, jättecreme= creme och allt mellan offwhite? hehe
#29 Jo, men lite väl mörk för offwhite tycker jag, så jag gissar på creme! :)
Har du bilder på dem rödögda? :D
Den enda rö som finns kvar är den på #28 :)
Jaha så Anona är tingad av någon annan? :( trodde jag hade intresse för henne. :(
Tycker också att #26 ser ljus creme ut. Hade den varit satin hade det däremot kunnat varit offwhite. Har själv fått offwhite satinpälsade som faktiskt ser creme ut.
#32 jo du hade tingat henne, men sen ville du ju inte ha ds?
#32 läs #19 ;)
#34 Jag sa att jag ville vänta och se, det är ju inte säkert att hon är ds. :) Men det är okej, då har jag missförstått dig, trodde hon var min fortfarande.
#28 ser 2 vit sö mö. :)
Åh, hon ser verkligen ut som ds. Har du bättre bild på öronen? :D
Tyvärr, inte nu.. Är på jobbet :P Kan du hålla dig tills imorgon? ;)
#40 Självklart! :D
#41 ops… ;) Har inte hunnit sätta igång datorn hemma… Men jag tycker bilden på #37 & #38 visar hennes öron bra :) Hur vill du göra med transport? Vart bor du? Ska jag eller du fixa transport? Jag ska till Linköping imorgon och till Västerås på söndag. Du bor möjligen inte där i krokarna? hehe
Roonja - omöjligt att få reda på vart du bor.. Du borde skriva på din hemsida iallafall vilken stad du bor i?
#43 Hahah det står på hemsidan, tydligt och klart, undrar varför ingen hittar det. :P
Men då får man mejla om man verkligen vill veta vart jag bor och inte ser på hemsidan. Hahaha! 
Här på första sidan står det vart jag bor. :) http://flinganshamstrar.weebly.com/
Haha konstigt att jag inte såg det?? ;)
Jag ska till Västerås på söndag, ska jag ta med Anona då? :)
Jag bor, om man ska vara exakt i köping. :) Är Anona ds eller finns det kanske en annan nu? Eller är alla tingade? :)
Hur nära ligger det rö? Kanske kan ta en utan rö och ds om det finns istället? :) Vill så gärna ha Anona men vill inte ha ds i creme ifall hon är det. :/
Anona är den enda rö kvar. Annars finns det flera sö kvar.
Är anona bara vit utan ds så vill jag verkligen ha henne! :D
#48 Vilka sö honor är kvar? :)
Kan jag få se lite mer bilder på min gullunge? <3 Eller du kanske kan maila? 
#49 Hon är ds. Jag måste veta om du ska ha henne eller inte, annars måste jag sätta "till salu" på henne igen :) Alla på #28 är otingade. Dock ska det komma några hem till mig i helgen och kolla på dem.
#51 Tyvärr har jag bara de bilder som finns här nu. Skulle gärna ta fler bilder men kommer vara hemma 23:00 idag och jobbar 8:00 imorgon och åker bort imorgon kväll.. Så hinner liksom inte ta fler bilder ;) #5 är ju Avellana ;)
Creme kh honan eller den största offwhite honan är väldigt intressant. Du kan sätta Anona till salu tyvärr… :(
Cremehonan är tingad och blir hämtad imorgon. Menar du den största offwhite honan i kullen eller kan du vara mer exakt? :)
#54 Japp den största offwhite honan i kullen som är till salu, har du bild? Eller vad heter den?
Den största måste vara den högst upp i högra hörnet. Vill du ha henne så får du skicka in en tingningsavgift på mitt konto på 50 kr.
Bild #28 är alla som finns kvar otingade..
Okej. :) Fick just hem 2 hamstrar från en tjej som det visades allergi på. Så nu kan jag inte ta hem några nya. Men jag ska prata med dem här hemma och se. :)
Dessa är fortfarande till salu:
Creme sö kh HANE - Alcaparra
Creme sö kh HANE - Ajo
Creme sö kh HONA - Avellana
Offwhite sö ds kh HONA - Acerola
Offwhite sö kh HONA - Arroz
Offwhite (creme?) sö kh HONA - Avena
Offwhite sö kh HONA - Arveja
Bild på honorna som fick springa i badrummet igår, himla skoj!! :-D
Åh så fin Anona är! 
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Ja riktigt fluffig :-D
#70 det är inte så att du är intresserad av henne kanske? ;)
Himla puttande ;)
Två cremehanar korthår kvar i kullen,
samt 4 offwhite honor korthår :)
Lite förvirrande vilka som är kvar eftersom det är väldigt många bilder på alla x) Skulle vilja se hur de ser ut en och en. Om de nu finns kvar dvs.. honor.
Har för mig att hon sa att alla var sålda 
Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se
Aha ok…