Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1300 ggr
[SelmaP]
0

använda limstift?

Hej! Jag tänkte pyssla ihop lite saker åt hamstrarna, och då undrar jag om det är okej att limma ihop saker med ett vanligt limstift? Eller är det giftigt? Snabba svar tack då jag är riktigt sugen på att pyssla=) kram!!

Frosstis
0

Tror inte man kan använda limstift.. Dels så brukar det inte finnas bra limstift som håller ihop, sen har man väl hört att man kan "sniffa lim" (xD) så antagligen är det nog inte så bra..

Man kan använda lim (mjöl och vatten) eller limpistol annars =)

Scorpio97
0

Beror ju på vad det är för limstift också. Sånt som är menat för barn bör ju vara okej. Själv har jag använt trälim (föredrar det).

Att göra eget lim är ju säkrast, men oftast så verkar dom ju ändå inte gnaga på mycket på limmet? Jag har inte upplevt det. dom gnager bara där det är ren kartong, i alla fall mina. Om hamstrarna gnager väldigt mycket på limmet så bör man göra eget ofarligt, annars går det nå bra med limstift menat för barn (:

//Jessie

[SelmaP]
0

På mitt limstift står det att den är giftfri. Jag kanske kan testa med mjöl och vatten igen det funkade dock inte så bra förra gången. Tack för era svar =)