Hamster som kvittrar
Min guldis tjej har de senaste veckorna börjat låta när hon hämtar mat i skålen. Hon låter nästan som en undulat som sitter och småpratar för sig själv. Varför gör hon det? Hon är snart ett år gammal och har inte gjort det förut.
Vissa hamstrar pratar. Så det kanske är det hon gör. :)
MVH FiffiLiina
Åh vad mysigt! 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
du har ju det ultiomata husdjuret! :D En pratglad fågel i mysigt hamster format!
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...
Haha…ja hon är riktigt go <3
Min guldhamsterhane, 6 månader, har också börjat prata med ett kvittrande läte
#5 Skönt att veta att det är fler…var lite orolig att hon hade ont eller nått. Men då är det bara att fortsätta njuta av min kvittrande pälsboll =)

Du kan ju kanske filma och visa? Jag vet att i alla fall möss med rossel kan låta lite kvittrande och de är ju sjuka då, eller har kroniskt rossel.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Min hona gör det ibland när hon brunstar :) piper. Var ett tag sedan nu dock men det händer då och då. Och hanarna brukade svara. Nu har jag bara en hane kvar och han brukar oftast bara bli helvild. Men han besvarar lätet ibland men han låter mer som någon typ av bebis mus <3
Även dvärgar kan kvittra! Ett ljud jag hör när de lägger sig tillrätta i sina hus framåt morgonen tex. Tycker det är ett väldigt mysigt o härligt ljud <3
Hälsningar
/Emma Öhr
Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.
Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.
Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning
Min hona pratar också men har mer ett tjattrande läte :-). Hon gör det när hon trivs med livet eller om hon vill komma ut ur buren
#7 Kan försöka filma det men tveksamt om det funkar, står jag vid buren så glor hon bara på mig 
Min dvärg "kvittrar" också när hon hämtar mat! Sen kan hon stanna o kolla upp o se så nöjd ut :p
/ M
Skrillex pratar också ibland, men endast när han tycker något är obehagligt, till exempel om jag vänder honom på rygg för att checka tänder el liknande, eller när han bli nekad gos, då kan han också prata lite tjurigt om hur elak mamma är 
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund